Original skive ?
Hej

Som nogen af jeg måske ved har jeg et stykke tid været på jagt efter en tidlig seamaster Chronometre.

Jeg har fundet denne. Sælger, som har gode omtaler mv. lover at skiven (og alt) er i original stand.

Det tror jeg også, på trods af at Seamaster ikke står som det oftest gør. Jeg mener jeg har læst at netop dette skyldes at der var flere underleverandører. det kan stå på op til 5-8 måder. men jeg kunne ikke lige finde noget på nettet nu.

Om linien (i Cross hair) går lige igennen index og logo er svært at vurdere pga. vinkel og skygge.

Der står swiss made helt nede i bunden af skiven - og det ville være meget sjælden at det står så langt nede og så småt på en renoveret skive - og der er antydning af patina på skiven visse steder.

men hvad mener du?

İmage

İmage

İmage

vh baun
Svar
Jeg har været lidt omkring i bøger og fundet billeder af "Seamaster" på skiver som jeg antager er originale.

nr 2, 4, 7, 9 og 10 ligner den der er på uret jeg kigger på. men der er rigtig store forskelle på alle måderne at skrive Seamaster på

1İmage

2İmage

3İmage

4İmage

5İmage

6İmage

7İmage

8İmage

9İmage

10İmage

11İmage

12İmage

13İmage

vh Baun
Svar
Hej per!
Jeg synes det er svært at se. Umiddelbart ville jeg fokusere på skriften under logoet og sammenligne med andre skiver. Seamaster-skriften kan se forskelligt ud på forskellige skiver, så derfor er det svært på den måde at afgøre autenciteten.
Desuden tror jeg, at det armerede glas er det forkerte,så swiss made er dækket.
MVH Jan
Svar
Tak for input Jan. der var ikke så mange der havde lyst til at byde på om den er original eller renoveret.

Skriften under logoet har jeg ikke fundet problemer med, men fotoet er ikke skarpt nok til at "afgøre sagen".

Jeg har aftalt en returret med sælger, så jeg tager chancen og køber. Sælger og hans urmager mener begge at skiven er original. Så må jeg se når jeg har den i hånden og under luppen.

Jeg er enig mht. glasset - der er vist heller ikke logo i det der er på.

Der er måske netop "swiss made" størrelse og placering der for mig er vigtigste indikator på at den er original. Sammen med tydelige antydninger af patina gør det udslaget.

vh baun
Svar
Hej Baun,

Jeg har været væk et stykke tid og har først set dit indlæg nu - ikke fordi jeg kan byde ind med nogen større ekspertise i forhold til dig og andre. Men som du selv er inde på, så er der ikke noget i skriften, dens størrelse og placering, som umiddelbart ser helt skævt ud - jeg ville selv tage chancen og købe.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det skivens meget velholdte fremtræden, der nok umiddelbart gør, at sådan nogle som du og jeg bliver "mistænksomme" !! Den er meget lys/velholdt i forhold til, at det er en "honeycomb" skive - så vidt jeg har oplevet, så er disse normalt mere modtagelige for skidt og misfarvninger, end "glatte" skiver ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Jeg mener ogsaa, at man kan se en smule patina, i den oeverste del af den trejde kvadrant. Saa er vi spaendt paa at hoere og se, naar den er blevet leveret til dig! Icon_e_biggrin
Skift ur, når du står op!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)