Vidste I det???
At Omega Seamaster har engelske "rødder" Icon_e_surprised
I følge denne reklame, som jeg fandt i Dansk Tidsskrift for Urmagere fra 1957 reklamere man for Seamaster som fremstillet på grundlag af det ur Omega lavede for engelske flåde og RAF.

Spændede læsning btw. men ikke så meget om Omega, men en hel del om alt andet som foregik i dansk ur verden anno 1957.
Fik øje på et sammenligning af ETA 900 og Bidlingmeier kal. 103 Icon_question ??? Er der nogen der har hørt om dette værk???

İmage
Svar
Jeg har ikke set den fine anonce før men jeg vidste godt at Seamaster blev skabt på grundlag af arbejdet med at fremstille stødsikre, mere vandtætte og antimagnetiske ure til militær brug.

vh baun
Svar
Bidlingmeier er i alle fald Bifora - og var en tysk værkfabrik - givet nok i en periode den største eabuche fabrik i Tyskland - (som vist har været i gang i asien i de senere år) de lavede i halvtresserne en kaliber 103
Den kan så være ETA baseret - who knows - og i så fald ville en efterforskning af ETA 900 nok føre til Eterna, da det er fra før ETA blev udskilt fra Eterna
Bifora 103 er med stor sekundviser - eta 900 med subsekund, hvilken kan være forskellen i højden på dem, men de har også forskellig fjeder og gangreserve - men ja bortset fra trækket til stor sekundviser kunne det godt være samme sag
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)