Datoen på mit nye Seiko-ur fungerer ikke korrekt
Knud Pedersen er lidt fishy sted at handle - specielt hvis alt ikke går efter bogen...
De har - bortset fra en eller to hjælpsomme, men ikke specielt vidende ekspedienter - dårligt kundeservice i bixen.
Det hjælper ikke ret meget, at du indleverer uret til en af de kække herrer bag disken, du skal få fat af en urmager.
Og, siden værkstedet er ikke der ved Clemensbro, skal du ringe og bede om urmager Orla Pedersen (ikke i familie Icon_e_wink ). Han er en ældre herre som har en stor viden om stort set alt som siger "tik-tak". (specielt vintage Rolex).
Prøv at koge problembeskrivelsen ned til minimum: Gangreserve så dårligt at uret går i stå overnat og at uret skifter dato flere gange per døgnet (hvordan det så lader sig at gøre i et mekanisk ur, men... jeg kender jo ikke japanske ure). Fortæl, at du har haft uret inde allerede en gang, men muligtvis pga. dårligt fejlbeskrivelse blev problemet ikke løst.
Aftal med Orla, at han kigger på din klokke og lever det i bixen i en kuvert med "att. Orla Pedersen" skrevet på.
Orla er en gammel skole hjælpsom gentleman og skal behandles derefter, lidt gammeldags og med bestemt og synligt respekt (som han også fortjener fuld ud !). Og når det er så i vinkel, burde dit problem blive løst meget hurtigt.

Denne er den eneste vej, jeg kender til, at komme forbi de uduelige ekspedienter.

Held og lykke ! John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
@JoePete: Godt så! Ville bare være sikker! Tak for de hurtige svar!

@JohnFyn: Jeg stiller heller ikke på uret. Jeg drejer på kronen, medens kronen er helt inde dvs. ikke på noget tidspunkt trukket ud. Alligevel påvirkes datoen kan jeg se. Dette burde ikke ske. Når jeg har en skjorte/trøje whatever på går det ind på rykker på datoen i tide og utide. Det er det der gør at datoen ikke går korrekt. (min teori). Underalle omstændigheder må det være en klar fejl.

@Tio Malo: Kunne ikke være mere enig med dig angående deres kunde"service". Det er under al kritik. Det er første og sidste gang jeg handler derinde det er helt sikkert. Gik kun derind fordi det ser meget fint og ordentligt ud udefra så regnede med at der ville være styr på sagerne når man køber et ur derinde. Det er dem der har solgt mig et defekt ur og alligevel opfører de sig som om det er mit eget problem. Det er den omvendte verden! Skandaløst.

Tak for dit råd angående Orla Pedersen. Det vil jeg sandsynligvis bruge. Siden de er så irriterende derinde er jeg ved at føre en meget detaljeret logbog om alle begivenheder med uret. Hvilket tidspunkt jeg tager det af og på, hvornår det går i stå, hvornår datoen går amok osv. osv. Når jeg har samlet et par A4-sider går jeg ned i butikken igen. Derudover optager jeg videoer på min mobiltelefon hvor man kan se hvad der sker med datoen når jeg rører kronen.

Derefter må de forstå problemet. Jeg prøver bare at undgå jeg skal derned en 3. gang for det er mildest talt belastende og irriterende. Specielt når de behandler en ekstremt arrogant.

Hvis jeg går med mit ur en hel dag ex. fra klokken 8 om morgenen til klokken 23-00 om aftenen hvor lang tid bør der så normalvis gå til uret går i stå hvis jeg ikke bruger det? Altså hvor lang tid kan jeg ligge uret fra mig før det går i stå?

I går morges tog jeg uret på klokken 8.00 og tog det af klokken 23:45 i går aftes. Klokken 9:50 i morges gik uret i stå.

Bør et automatisk ur ikke holde minimum 30 timer?
Svar
Jeps. Et hvilket som helst automatværk burde "holde til" = have en gangreserve mindst omkring 40 timer efter en hele dags brug = dit ur har en fejl.
JoePete er manden som kan svare helt præcist alle dine spørgsmåle ang. japsere og det ville sikkert hjælpe, hvis du smed en foto / urets ref. nr. med.
Det er helt OK at holde styr om urets problemer, men, når forretningen er - i flg. vores erfaringer - udueligt ang. kundeservice, tror du så at de er interesserede at se dine video-optagelser ?
De mennesker, du kommer i kontakt med i selve forretningen, har ikke en hujende XXX af idé om hvordan urværket fungerer / hvorfor det ikke fungerer som det skal.
Derfor - kog historien ned til minimum og bed om at snakke med Orla i telefon.
Ellers dit ur bliver kun sat i winderen og når det så går OK der, får du det retur uden at nogen har rørt ved det.
Og - hold os venligst ajour ang. historien om din garantireparation hos Knud Pedersen !

Cheers & held og lykke - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
På bagsiden af mit ur står der:

Top sapphire crystal 4R15-00C0(modellen), water resistant 5bar, ST Steel, 801920(dette er nok produktionsår osv)

Derudover er Watch serial number: REF SRP 023K1

Har vedlagt et par billeder.
Svar
Malo: Mange tak for rådene! Skal nok holde dette forum ajour med hvordan det går!
Svar
Det automatiske værk i dit ur er i familie med Seikos 7S26 værker (Seikos entry level serie af værker, som er blevet ændret lidt, så det idag hedder 4R15 i nogle værker), så det kan være en helt enkel og banal ting, der er i vejen. Jeg ville følge Johns råd, og få Orla til at kigge på tingene. Når alt kommer til alt, så skal dit ur jo virke, da du har købt det nyt. Og i sidste ende, hvis forretningen ikke kan afhjælpe fejlen, så må de ombytte.
De venligste hilsner, John
Svar
Gangreserven for Cal. 4R15 skulle være ca. 50 timer.
Gad vide om urmagere (eller andre handlende for den sags skyld) ofte oplever at kunder "opfinder" fejl og mangler?
Det burde være oplagt at gøre kunden glad, selv når han har valgt et ur i den "billige" ende. Forhandles der ikke også Omega og Rolex på samme adresse? Der er nu mange som ikke synes, at et ur til godt kr. 2000,- er et "billigt" ur. Og - selvfølgelig skal uret - uanset pris - fungere perfekt! Og - så må mange urmagere have oplevet at kunder får "smag" for ure, og næste gang nok køber noget dyrere. Og - så er det så at man aldrig glemmer dårlig service!!!
Svar
50 timer? Ok tak for oplysningen. Mit ur er jo fyldt med fejl. Mildest talt irriterende!

Ja, 2300 kr. er måske småpenge for nogen, men jeg er studerende og har ikke den store erfaring med ure så det er klart det dyreste ur jeg nogensinde har købt. Jo de sælger bl.a. Rolex dernede...
Svar
Har været nede med mit ur igen i dag.

Efter lang lang tids forklaring foran totalt uforstående ekspedient får jeg overtalt vedkommende til at tage mit ur på og gå med det i dag så vedkommende ved selvsyn kan se at hvis man rører kronen efter nogen tid løbende i løbet af dagen så bevæger datoen sig.

Vedkommende siger så at hun vil ringe til mig senere på dagen hvis hun finder fejlen. Ok, super siger jeg og spørger om hun ikke vil have mit garantibevis med det samme da det jo skal sendes ind til reparation når hun finder fejlen. Men nej nej det vil hun ikke have = klart bevis på at hun tror det hele er noget jeg finder på. De tager mig bare ikke seriøs og VIL IKKE FORSTÅ!

Jeg er rødglødende da jeg forlader butikken.

2 timer efter ringer hun og siger at jeg har ret. SURPRISE! Så spørger hun om jeg ikke lige kommer ind med garantibeviset da uret skal sendes til reparation. JESUS FUCKING CHRIST!!!!!!! Kører hele vejen ind til byen igen og afleverer garantibeviset.

Men heldigvis har de nu ved selvsyn set at der er en fejl så forhåbentligt bliver det repareret nu. Et stort skridt.

TO BE CONTINUED!
Svar
Update:

Urmageren ringede for et par dage siden og fortalte at de ikke kan finde ud af at reparere uret. Derfor sagde hun
at der skal et helt nyt urværk i uret? Hvad dette omfatter ved jeg ikke men det svarer vel til at få et nyt ur? Hvorfor
de ikke bare giver mig et nyt ur ved jeg ikke.

Men da det først skal bestilles hjem er uret først færdigt i slutningen af april(!) Pænt lang tid alligevel.

Men så virker det forhåbentligt også som det skal når jeg får det igen!

/Fanatikos23
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)