Planet ocean chrono vs. JLC master compressor dualmatic
#1
İmage


hvilken af disse ville du vælge... ja er bare nysgerrrig Icon_e_biggrin

mvh hr.holm
Mvh Hr.holm
Svar
#2
Vælger POeren.. Syntes godt om begge ure, men syntes at der er lidt mere balance på skive layoutet (mere ro) på POeren.. Den ser også lidt større ud, hvilket lige er mig Icon_e_biggrin

Men syntes faktisk urene står godt til hinanden..
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#3
Som udgangspunkt supplerer de to ure hinanden godt, synes jeg, og derfor kan du jo fint beholde begge Icon_e_biggrin

SKULLE jeg vælge ét af urene, så ville mit valg falde på PO´en. Det er primært af praktiske årsager, da JLC´en jo vil koste en del at få serviceret ifht PO´en. Sidstnævnte er nyest, har 4 års garanti fra Omega og er stadig til at få serviceret for rimelige penge når den tid kommer. Personligt, så kan jeg også bedst lide PO´ens udseende ifht JLC´en, men det er jo blot min subjektive smagsvurdering. Begge er lækre klokker, og jeg håber, at du nyder dem Icon_e_wink Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Er meget enig med joepetes vurdering.

Den del at min hjerne der ville købe italienske biler ville gå efter JLCen som er et møgfedt ur. Desværre er jeg også skræmt af eventuelle serviceudgifter, hvorfor valget nok falder på Omegaen.

Når det er sagt så synes jeg også de er gode alternativer til hinanden.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#5
Jerg synes der er langt mest harmoni over Omegaens skive - krans og finder JLC knapper/kroner for store udseendemæssigt.

Begge er jo dejlige ure, men valgt på udseende, klart Omegaen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#6
Helt sikkert PO'en.
Som andre skriver mere harmoni over Omega'en, ang. billigere i service og lænken synes jeg også bedre om, uden jeg kender den anden lænke.

Mvh.

Jørgen
Svar
#7
100% SIKKERT JLC MC Dualmatic!

At jeg har haft begge ure gør naturligvis ikke min subjektive vurdering mere gyldig end andres. Det er dog min klare opfattelse at billeder gør MEGET lidt for et ur. Det er nærmes umuligt at ”fornemme” skive layout, kroner for slet ikke at tale om lænker før man selv står med urene i hånden!

Mellem disse to ure ville jeg til enhver tid vælge JLC’en. De sublime kompressionskroner er klasser over de simulerede scewdown kroner på Omegaen (hvordan kan de overhoved få sig selv til at lave sådanne kroner, der så IKKE kan skrues ned???). Skive finishen er efter min opfattelse også bare klasser over PO’ens, hvor jeg til eksempel syntes at alle visere virker kluntede og bestemt ikke gør skiven mere rolig! Og endelig tåler lænken slet ikke sammenligning. Jeg har efterhånden haft en del ure (herunder Omega, Rolex, PP, Zenith, IWC mv.) den lænke der sidder på den nye compressor serie (og som blev introduceret med netop Dualmatic’en) er i særklasse den lækreste jeg har haft.

Hvis man derimod skulle vælge ure udfra hvor dyre de var at servicere kan det da godt være at Omegaen er det bedre valg. ...men så kunne jeg dælme komme på mange andre der også kvalificerede sig?? …I øvrigt kører Master compressorserien med 8-10 års service intervaller bla. pga. de keramiske lejer hvor omega anbefaler 4-5 år mig bekendt?

Bare min helt subjektive holding.

/Ild
Svar
#8
Ild Skrev:100% SIKKERT JLC MC Dualmatic!

Hvis man derimod skulle vælge ure udfra hvor dyre de var at servicere ......

/Ild


Helt enig! JLC'en er efter min opfattelse et mere attraktivt ur.

Hvis man skal vælge ur ud fra service-omkostningerne, så bliver der mange ETA-værker på vores håndled. Farvel til PP, AP, VC, JLC, osv... Icon_smil

JK
Svar
#9
JK Skrev:Helt enig! JLC'en er efter min opfattelse et mere attraktivt ur.

Hvis man skal vælge ur ud fra service-omkostningerne, så bliver der mange ETA-værker på vores håndled. Farvel til PP, AP, VC, JLC, osv... Icon_smil

JK

+1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)