Gangreserve - hvor meget må den afvige?
#11
Umiddelbart tror jeg 10 % minus ville være ok, men ikke mere efter min mening.

Ifht. til dit ur Berg. så har jeg godt læst om flere 233´ere der har en noget højere reserve end det opgivne og det skyldes vel at præcis det samme værk bruges i deres 10 dages 270´er.
Den eneste forskel er at 270´eren er med automatik.
Mon ikke de holder sig til 8 dage for at sikre nøjagtigheden efterhånden som gangreserven ebber ud ?
Svar
#12
Jeg kunne ikke drømme om at sende et ur til service som står til at have en gangreserve på 44 timer og nu kun har 40. Den skal helt ned under 30 timer hvis den da iøvrigtivrigt går præcist og stabilt.

VH Baun
Svar
#13
Dengang jeg havde JLC Master 8 mener jeg også at den låg på ca 210 timer og den gik ret præcist til ca 205 timer, før den begyndte at "hakke" i det.

Eller er jeg enig med Baun, ikke service hvis den ellers går fint eller forskellen er betydelig. -20% ville jeg accepterer på brugte ure og -10-15% på nye, syntes jeg er ok.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#14
KimT Skrev:Mon ikke de holder sig til 8 dage for at sikre nøjagtigheden efterhånden som gangreserven ebber ud ?
Du har da ret. Det har jeg også læst et sted....
Svar
#15
baun Skrev:Jeg kunne ikke drømme om at sende et ur til service som står til at have en gangreserve på 44 timer og nu kun har 40. Den skal helt ned under 30 timer hvis den da iøvrigtivrigt går præcist og stabilt.

VH Baun
Heller ikke her..... I øvrigt tjekker jeg aldrig gangreserven. Men Peter tjekker om de går ok, eller skal have et lille service....
Svar
#16
Claus Tukjær Skrev:
baun Skrev:Jeg kunne ikke drømme om at sende et ur til service som står til at have en gangreserve på 44 timer og nu kun har 40. Den skal helt ned under 30 timer hvis den da iøvrigtivrigt går præcist og stabilt.

VH Baun
Heller ikke her..... I øvrigt tjekker jeg aldrig gangreserven. Men Peter tjekker om de går ok, eller skal have et lille service....

Jeg checker gangreserven bla. for at vurdere om uret måske trænger til service, når jeg lige har fået et "nyt" ur hjem. Jeg tror det indikerer om olien stadig er duelig.

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: