Det næste IKON ur - råd søges
#1
Hej

Nogen af jeg ved godt at jeg har noget kørende omkring at samle IKON ure - altså Vintage.

Jeg har allerede:

Omega Speedmaster
Rolex submariner
Breitling Navitimer
Rolex Date Just
Omega Constellation Pie Pan

som jeg vil betegne som ikoner og nu er jeg på jagt efter det næste. Men hvad skal det være. Jeg har kig på forskellige muligheder:

Jeg ville gerne have en Grand Seiko fra 60'erne men de er pokkers svære at finde i god stand og trusted sælger og alt det der. Jeg skal nok regne med 8-15 K for sådan et i stål

En Rolex Pepsi GMT fra 80'erne (ca 83) er også på listen. Det er noget lettere for der er faktisk en til salg på salgssiderne for ca 23 K

En Heuer Carera fra 60'erne - ikke så let at finde men heller ikke rigtig svær. der har været et par stykker over det sidste år, men jeg er ikke helt sikker på lige hvilken model jeg ønsker - 2 - eller 3 subdials - hvad mener du? pris 10-20 K

Jeg ville også gerne have et Eterna - men hvilket? Eterna Matic 3000 - eller Kontiki eller ? hvad mener du? Pris?

Jeg tror på at et af dem bliver købt i løbet af de næste 2-3 måneder. Hvad vil du anbefale?

vh Baun
Svar
#2
Omega Ploproff 600 må være oplagt til dig....
Svar
#3
Jeg vil foreslå, at du udvider listen, Baun. I det fine selskab skal der bestemt være en JLC Reverso. Det er en ikon, man ikke kommer uden om.

Det er AP Royal Oak og PP Nautilus jo også, men de trækker lidt mere på bankkontoen Icon_smil

Her er Reversoen i den oprindelige størrelse: Classique.

JK

İmage
Svar
#4
Tukjær Skrev:Omega Ploproff 600 må være oplagt til dig....

Den har også været på vej - men ind i Omega samlingen. den hører i min verden ikke til IKONERNE - Ikoner er noget mange kender.... tror jeg nok.

Og så er der noget med at jeg længe har prøvet at begrænse min samling af Omegaer til 1950-70 - og Proplof ligger efter 1070 og har jo også cal 1002......

vh baun
Svar
#5
Tag Heuer Monaco?

Ellers gode bud på din egen liste!
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
#6
JK Skrev:Jeg vil foreslå, at du udvider listen, Baun. I det fine selskab skal der bestemt være en JLC Reverso. Det er en ikon, man ikke kommer uden om.

Det er AP Royal Oak og PP Nautilus jo også, men de trækker lidt mere på bankkontoen Icon_smil

Her er Reversoen i den oprindelige størrelse: Classique.

JK

İmage

Reversoen er på listen - og konkurerer med Memovox om at repræsentere JLC, men en Reverso er helt sikker meget velkomment. Memovoxen lidt mere overkommeligt rent økonomist, men har hørt at de kan være lidt bøvlede "urmagermæssigt" - nogen erfaringer?

Jeg kan ikke forbinde AP RO og PP Nautilus med Vintage ikoner. Måske en fejl i mit hoved, men de repræsenterer "noget nyt" (og super dejligt) - men altså har de nogensinde været lavet med plexiglas?

Jeg kunne sagtens have en Reverso med safir-glas .... men rødderne skal gå tilbage til Plexi-tiden.

Cartier tank.... er også på listen, men igen lidt nede.

vh baun
Svar
#7
jkjaers Skrev:Tag Heuer Monaco?

Ellers gode bud på din egen liste!

Og nu bliver jeg så ret selvmodsigende - der skal kun være en Heuer på listen - og jeg ved at jeg ikke finder en Monaco i en for mig tålelig stand indenfor budgettet - og jeg er lidt vild med Careraen

Selvmodsigende fordi jeg har flere Rolex og flere Omegaer, men so be it Icon_rolleyes

vh Baun
Svar
#8
Baun Skrev:Reversoen er på listen - og konkurerer med Memovox om at repræsentere JLC, men en Reverso er helt sikker meget velkomment. Memovoxen lidt mere overkommeligt rent økonomist, men har hørt at de kan være lidt bøvlede "urmagermæssigt" - nogen erfaringer?

Jeg kan ikke forbinde AP RO og PP Nautilus med Vintage ikoner. Måske en fejl i mit hoved, men de repræsenterer "noget nyt" (og super dejligt) - men altså har de nogensinde været lavet med plexiglas?
vh baun
Jeg har haft en Memovox. Den gav mig ingen problemer.

Du har selvfølgelig ret. Jeg var jo kommet helt frem i 70'erne med de to AP og PP forslag. Det er ikke rigtig vintage - endnu. Ingen plexiglas Icon_smil

JK
Svar
#9
JK Skrev:Du har selvfølgelig ret. Jeg var jo kommet helt frem i 70'erne med de to AP og PP forslag. Det er ikke rigtig vintage - endnu. Ingen plexiglas Icon_smil

JK

Men det er også fordi man simpelthen ikke forbinder dem med Vintage - eller jeg gør ikke. Mine Rolexer er jo begge fra 80'erne men med plexi - og med rødderne solidt plantet i 50'erne.

vh Baun
Svar
#10
Cartier Tank kunne også være et bud?

Hvis du har lyst til at få et overblik over vintage GS modellerne, så har Seyia Kobayashi skrevet lidt godt her:

[url]"http://www32.ocn.ne.jp/~kseiya/gs/history-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www32.ocn.ne.jp/~kseiya/gs/history-e.html[/url]
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)