Vintage Seamaster godt, skidt ?
Jeg leder efter et vintage Seamaster eller Seamaster 30 med sort urskive.
Jeg fornemmer at kvaliteten ikke er så god efter 1969, men er der ellers noget
jeg skal være opmærksom på ... hvad duer og hvad duer ikke ?

Venligst
Henry L. Rasmussen
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Nu kan man vist slet ikke få en Seamaster 30 som er produceret senere end omkring 63-64, så det behøver du ikke være nervøs for.

Du skal naturligvis være opmærksom på urets stand og tage stilling til om den skal være med lille eller stor sekundviser.

Og så skal du være meget på vagt overfor om skiven står originalt eller er renoveret. Eller, hvis det vigtigste er at den er flot, acceptere en renoveret skive.

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Her er lidt flere sortskivede Omegaer i den stil du så vidt jeg kan se du søger

İmage

İmage

İmage

İmage

Hvis du er ude efter en original skivet Seamaster 30 i den stil skal du nok regne med at ryste op med ca 10 K, en Ranchero med original sort skive 20 K.

En Ranchero med renoveret skive kan findes til ca 10 K. En af de Ranchero jeg viser er med Renoveret skive og koster ca 10 K.

VH Baun
Svar
For søren hvor er de dog lækre! Håber du tager noget lignende med næsten weekend hos Claus Icon_e_smile
Svar
Det kunne jo være temaet for mig - sortskivede Omegaer Icon_razz

En eller anden begrænsning skal der til Icon_e_biggrin1

VH Baun
Svar
baun Skrev:Her er lidt flere sortskivede Omegaer i den stil du så vidt jeg kan se du søger

İmage

Hvis du er ude efter en original skivet Seamaster 30 i den stil skal du nok regne med at ryste op med ca 10 K, en Ranchero med original sort skive 20 K.

En Ranchero med renoveret skive kan findes til ca 10 K. En af de Ranchero jeg viser er med Renoveret skive og koster ca 10 K.

VH Baun

Bare en tanke...
Jeg kan se at der er flere rigtig fine originale Seamaster's i "fabriksny" stand til salg hos danske forhandlere af Vintage ure. De er dog med hvide/lyse urskiver.
Ville det være blasfemisk at få en urmager til at sætte en sort skive i et sådant ur... hvis man nu kunne finde en skive ???
og hvad ville sådan en omgang mon koste ??

Venligst
Henry L. Rasmussen
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Hvis det er det du vil have er det ikke blasfemisk.

Find en Seamaster 30 med halvdårlig skiver og få lavet en skive du vil have og passende visere.

Hvad det vil koste? 2-3 K vil je tro hvis en urmager skal gøre det.

Den Ranchero jeg viser er med en skiver og visere som er renoverede. Uret incl service kostede omkring 4 K og så fandt jeg visere og skive...... Det tog 1-2 år og kostedes 2 K. Som sagt handles den slags ure til ca 10 K.

Hvas en Seamaster 30 med lavet sportsskive koster ved jeg ikke. Måske ikke nok til at det kan betale sig at gøre.

VH Baun
Svar
nylavede ranchero med skiver fra Indien formentlig - findes ganske ofte på ebay.co.uk til humane priser. Desværre er mange af dem sat til salg som originale og det jobber prisen op fordi nogen tager chancen, men andre står tydeligt med kaliber betegnelse og tydeligt med new perfectly restored dial - og jep - de er gode nok til det i Indien.
Jeg synes heller ikke det er blasfemisk hvis man gir pokker i originaliteten og køber sådan en renoveret sag - for noget der ligner 5.000 kr
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:nylavede ranchero med skiver fra Indien formentlig - findes ganske ofte på ebay.co.uk til humane priser. Desværre er mange af dem sat til salg som originale og det jobber prisen op fordi nogen tager chancen, men andre står tydeligt med kaliber betegnelse og tydeligt med new perfectly restored dial - og jep - de er gode nok til det i Indien.
Jeg synes heller ikke det er blasfemisk hvis man gir pokker i originaliteten og køber sådan en renoveret sag - for noget der ligner 5.000 kr
vh

Ikke med den rette kasse og værk - tror jeg. så er det bare et tilfældigt ur der er sat en ranchero skive i.

Men link hvis du finder noget!

Mærke og model: Omega Ranchero

Årgang: 1958

Kasse: Rund, stål, pæn stand

Højde: 11 mm

Diameter: 36 mm uden krone

Skive: Skiven er renoveret
Rem:

Caliber: 284 manuelt

Caliber nr.: 16844182

Ref. Nr.: 2996

vh baun
Svar
baun Skrev:Ikke med den rette kasse og værk - tror jeg. så er det bare et tilfældigt ur der er sat en ranchero skive i.

Men link hvis du finder noget!

vh baun
Nej det har du ret i - ofte i en lidt anden kasse - og andet værk - men hvis først skiven er lavet ny i Indien - som en af deres New perfectly restored radium dial og hvad de kalder den - så er det vel so so - om der er en 167 eller andet samme størrelse værk nedenunder synes jeg lidt - så er det jo for at få det udseende bare, og det kan man til under 5000 faktisk
Jeg ville ikke - jeg er nok for meget purist - så hellere noget ærligt mariage hvis det skal være
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)