Memovox Tribute to Deep Sea ...
#1
Jeg må lige dele et ur med jer andre jeg faldt over i et urblad. Undskylder hvis det allerede har været oppe at vende herinde, men jeg synes simpelthen det er super smukt.
[attachment=0]<!-- ia0 -->Memovox-Tribute-to-Deep-Sea-US-and-Europe.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Specielt detaljen med lumen på markører der er farvet så den ser patineret ud. Og hvad med remmen der er en tro kopi af datidens Tropic remme. Icon_cool
Jeg tror næsten at det vil kunne forveksles med et vintage.
Super super fedt! Icon_e_biggrin

Edit: Nåh ja ... og så er de ikke faldet i fælden med at lave det 45-6-7 mm i dia.
Mere her:
[url]"http://www.ablogtoread.com/jaeger-lecoultre-memovox-tribute-to-deep-sea-re-issue-watches/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ablogtoread.com/jaeger-lecou ... e-watches/[/url]
hvor der også linkes til lidt billeder af originalen.
İmage
Svar
#2
ja flot - helt enig - følger tiden i størrelsen - men vintage i øvrigt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Det er ganske rigtigt et suverænt ur - lanceret i hhv. en europæisk (Jaeger-LeCoultre) og amerikansk (LeCoultre) udgave.

Uret sidder supergodt på armen og det er en fornøjelse at betragte tæt, idet kassen er ganske flot - både i udformning og finish. Størrelsen er også rigtigt god - tror den er 40,5 mm.

Alarmen har også en anden lyd end de andre Memovox fra JLC. Lidt mere 'primitiv' i lyden.

Og så har de holdt fast i originalens plexi-glas samt ikke-drejbare lynette. Uret kommer i en flot æske, der også er baseret på originalen fra 1959. Alt i alt vintage stil hele vejen.

Der er lige kommet en variant af den med kronograf, som er blevet præsenteret på SIHH i dag. Se den på Jaeger-LeCoultres hjemmeside. Holder vintage-looket meget flot.

Claus

Svar
#4
Jeg har det lidt mellemfornøjet med den slags "Vintage" kreationer. Urene er flotte, men jeg kan ikke lide ideen.

Jeg kan godt se tanken med at få Vintage look - i forstørret udgave - omvendt kan jeg ikke undgå at tænke "fake Vintage".

Så kan jeg bedre lide at fx. Omega PO tager design elementer fra den oprindelige Seamaster 300 fra 50'erne og laver et der tydeligvis er nyt.

Ogsp JLC's Reverso finder jeg flotte i nye versioner som har respekt for oprindelsen uden at forsøge at få urene til at se gamle ud.



vh Baun
Svar
#5
Baun Skrev:Så kan jeg bedre lide at fx. Omega PO tager design elementer fra den oprindelige Seamaster 300 fra 50'erne og laver et der tydeligvis er nyt.

Jeg kan godt se din pointe ...

Her er et andet godt eksempel på det; Blancpain Fifty Fathoms Tribute to Aqua Lung (LE 500 stk.) ved siden af originalen Icon_e_wink
[attachment=0]<!-- ia0 -->blancpain_tribute_to_aqua_lung.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
İmage
Svar
#6
Steff_DK Skrev:
Baun Skrev:Så kan jeg bedre lide at fx. Omega PO tager design elementer fra den oprindelige Seamaster 300 fra 50'erne og laver et der tydeligvis er nyt.

Jeg kan godt se din pointe ...

Her er et andet godt eksempel på det; Blancpain Fifty Fathoms Tribute to Aqua Lung (LE 500 stk.) ved siden af originalen Icon_e_wink
[attachment=0]<!-- ia0 -->blancpain_tribute_to_aqua_lung.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]

Præcis min pointe, tak for illustration.

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: