Black or white...
#1
Ifølge Michael Jackson har det ingen betydning, om det er sort eller hvidt - men når man ser på Explorer II, hvad siger de kyndige så? Her tænker jeg på, om der er forskel på, hvorledes de to udgaver holder værdi? Umiddelbart vil jeg ikke selv tro, at det har den store betydning for værdien, men på den anden side kan man jo tage fejl.

Jeg synes selv begge versioner er pæne på hver deres måde, så på den måde har jeg ikke selv nogen særlige præferencer, når man ser på den gamle udgave. Ser man på den nye udgave af Explorer II vil jeg nok hælde mere til den sorte skive, da de større visere virker lidt mere dominerende på den hvide skive, end på den sorte.
MVH Jesper
Svar
#2
Ved den gamle model ville jeg ud fra den "forudsætning" vælge den hvide ud fra en rent økonomisk betragtning og ud fra, at jeg her synes lige godt om begge skiver. På den nye ville jeg nok fortsat hælde mest til den sorte selvom den skulle være mindre værdifast, da jeg synes, de større visere virker lidt mere dominerende på den hvide skive end på den sorte skive. Uanset hvilken man synes er pænest vil det på den anden side nok altid være en del af overvejelserne, om valget betyder en potentiel værdiforringelse på 5k eller 15k - eller modsat om man synes en given pris er god eller ej ved køb Icon_smil

I forhold til værdifasthed spiller det selvfølgelig også ind, hvor lang tid man har tænkt sig at beholde uret, men "keepere" viser sig jo nogen gange at være et relativt begreb........ Forventer ikke at tjene på at have et ur og "betaler" også gerne en "meromkostning" for at få det, som jeg helst vil have - men hvis det lige så godt kan være den ene som den anden, så er der jo ikke grund til at tage et værditab på 10k, hvis man kunne have nøjes med 5k.
MVH Jesper
Svar
#3
Jeg ville tage den fedeste af de to og det er klart den med hvid skive. Den skiller sig markant ud fra mængden af andre Rolex hvorimod den sorte er meget mere anonym.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
watchfreak2003 Skrev:Hvis den mikroskopiske værditabsforskel (hvis der altså er nogen overhovedet) har så stor betydning for
valget, så kan man måske lidt frækt påstå, at man slet ikke har råd til uret, og måske skulle vente til der
dukker et godt tilbud op, på et pænt brugt.

Som jeg skrev i første indlæg, så var min umiddelbare antagelse jo også, at det ikke havde nogen reel værdimæssig betydning, men at jeg jo kunne tage fejl - så det var mere for at få input fra de mere erfarne udi Rolex, om min antagelse var nogenlunde korrekt.

Ser man eksempelvis på salgssiderne her på sitet, så er der eksemeplvis kun 5k i forskel på en Exp2 med hvid skive fra 1998 og en stort set ubrugt fra 2011 med sort skive. Der kan selvsagt være mange årsager til en så begrænset værdiforskel, men en af dem kunne jo være, at der generelt er lavere efterspørgsel efter den sorte version og dermed et relativt større værditab (hvilket selvsagt vil afhænge af den fremtidige efterspørgsel og ikke den nuværende). Hvis de hvide på brugtmarkedet "altid" har været eksempelvis 3-4k dyrere end de sorte, så ville det jo være en vis indikation på værdifasthed, da nyprisen jo er den samme.

Nu er jeg på ingen måde bange for de omkostninger, som der følger med at købe et ur og sælge det igen efterfølgende, men der er ingen grund til at smide penge væk på noget så "simpelt" som farven på skiven, hvis man lige godt kan lide begge to.

Nu skal det ikke opfattes som en potentiel købsovervejelse omkring de to ovennævnte ure fra salgssiderne - de er alene anvendt som eksempel på værdiforskel. Som skrevet i en anden tråd, så har jeg næsten overbevist mig selv om, at det skal være den nye model (og ud fra første indlæg bliver det sandsynligvis en med sort skive).
MVH Jesper
Svar
#5
Og det endte med (lidt hurtigt billede, men man kan da se, hvad det er Icon_e_wink):
MVH Jesper
Svar
#6
Der er vist ikke så meget andet at sige end at det ser bare godt ud!
Skulle dog have været hvid Icon_e_wink
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#7
KlausM Skrev:Der er vist ikke så meget andet at sige end at det ser bare godt ud!
Skulle dog have været hvid Icon_e_wink
Mvh
Klaus

Jeg synes den sorte skive var den pæneste IRL - de nye visere virkede på mig lidt for store på den hvide skive (men er nok bare et spørgsmål om tilvænning). Man kan jo altid få skiftet skive, hvis man skulle blive træt af det sorte look Icon_e_surprised
MVH Jesper
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)