Køb af Rolex Yachtmaster. Hjææælp :-)
#1
Hej eksperter.

Først vil jeg lige undskylde hvis svaret på mit spørgsmål allerede findes herinde men har ledt og ledt uden held.

Jeg blev i sidste uge tilbudt et Rolex Yachtmaster af et meget nært familiemedlem som eftersigende skulle være til en fornuftig pris.

Da jeg er helt grøn på området måtte jeg lige forhøre mig Icon_smil

Data på uret.

Rolex Yachtmaster 16622
Årgang: 2005
Stand: Vurderet til 9/10 ved urmager i Flensborg
Han er den eneste ejer der har været af uret - alt medfølger som medfølger ved nykøb.

Hans pris: 30.000 kr.

Mit spørgsmål er så om i vurdere det til en god pris.

Håber at jeg har været grundig nok i min beskrivelse.

[url]"http://billedeupload.dk/photo/2012-01/9080bc51/Yacht.JPG.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://billedeupload.dk/photo/2012-01/9 ... t.JPG.html[/url]
Svar
#2
Fin pris, så syndes du godt om uret så vil du altid kunne holde dine penge hjemme, ja også tjene en skilling på det igen (går ud fra det er med boks og papir).
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#3
Tak for svarene indtil videre, det lyder ikke dumt Icon_smil

Det er med boks og papir men det skal siges at det har været pudset op en enkelt gang grundet nogle ridser på lænken. Gør det nogen forskel??

Hvad vil i sige prislejet ligger på for en tilsvarende model generelt?
Svar
#4
På sådan et ur gør det ikke den store forskel bare der ikke har været store hak de har fjernet. Men har det gået en super let polerning, så giver det ikke udsalg på prisen på sådan et ur.

Sådan et ur burde koste 35-38.000 kr.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#5
Tak for svaret Micki.

Der er kommet lidt nye oplysninger da jeg så købskvitt i går.

Uret er købt pr. 22.09.2004 og har ikke været til service siden køb.

Gør det købet mindre attraktivt?
Svar
#6
Det trækker jo lidt ned, få evt en urmager til at kikke på om det skal have service nu her. Trænger det, så skal du nok regne med ca 2.000 kr, bruger du Rolex til det, så tager det nok tæt på 4.000 kr. Vi bruger Halse i Horsens til sådan ting, de har en ansat som er udlært ved Rolex, så de har mere end styr på det.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#7
Okay det er lidt ærgeligt.

Dog har uret ligget i boks de sidste 3 år men jeg må få set på om det trænger.
Hvad tager de for service i Horsens?

Hvor ofte vil du sige at det skal serviceres?
Svar
#8
Spørge du Rolex vil de sige 5-7 år, men hvis uret ikke fejer noget hvorfor så fikse det? (De har en rigtig stor indtjening på de service de laver)

Jeg har solgt et rigtig fint vintage Rolex 5513 til en bruger her inde. Uret har aldrig været åbnet og det var fra 78-79 som jeg husker og gik inden får et par sek. Så det har gået i over 30 år og går perfekt.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
#9
Så det jeg hører dig sige imellem linjerne Micki er at jeg stadig skal købe det hvis jeg synes om det og at jeg godt kan holde pengene hjemme på det? Icon_smil
Svar
#10
Hej.
Prøv at se på chrono24 hvad de går for.
Mht service skal det have på et tidspunkt men holder det tiden fint nu og du ikke skal svømme med det kan du vente med denne udgift.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: