Spænde i bronze
Er der nogen der har erfaringer med et sted man kan købe bronze spænder?

De skal være til 24 mm. remme!
Svar
denne tråds første indlæg viser rolko som laver både flotte remme og spænder i bla.a. bronze i 24 mm
http://www.network54.com/Forum/674579/th...ial+prices
oder
http://www.distefanostraps.com/categoria...tegoriab=7
kender dem ikke selv - tror måske Finetime også har et tip, han fandt et for nyligt men jeg husker ikke forbindelsen?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg mener at ha' læst et sted, at bronze + huden er en skidt og sundhedsskadelig kombination og derfor bruges stål el titan bagkasser på bronze ure Icon_exclaim
Vh AndersSC
Svar
Sprinter Skrev:Jeg mener at ha' læst et sted, at bronze + huden er en skidt og sundhedsskadelig kombination og derfor bruges stål el titan bagkasser på bronze ure Icon_exclaim

Det må være kobberet, i bronzen, som ikke er så godt... Men jeg aner intet om det, så jeg søgte lidt rundt:

Citat:Copper is necessary for good health. However, very large single or daily intakes of copper can harm your health. Long-term exposure to copper dust can irritate your nose, mouth, and eyes, and cause headaches, dizziness, nausea, and diarrhea. If you drink water that contains higher than normal levels of copper, you may experience vomiting, diarrhea, stomach cramps, and nausea. Intentionally high intakes of copper can cause liver and kidney damage and even death. Very young children are sensitive to copper, and long-term exposure to high levels of copper in food or water may cause liver damage and death. Copper is not known to cause cancer. We do not know if copper can cause birth defects in humans. The seriousness of the effects of copper can be expected to increase with both level and length of exposure.
Teksten er hentet fra:
Toxicological Profile for Copper December 1990 Update
Agency for Toxic Substances and Disease Registry
United States Public Health Service
Svar
Sprinter Skrev:Jeg mener at ha' læst et sted, at bronze + huden er en skidt og sundhedsskadelig kombination og derfor bruges stål el titan bagkasser på bronze ure Icon_exclaim

Men spændet er vel stort set ikke kontakt med huden Icon_exclaim

På den anden side kan jeg huske at folk engang løb rundt med kobberarmbånd mod ømme håndled, bla. golfspillere.
Svar
Speedy Skrev:

Men spændet er vel stort set ikke kontakt med huden Icon_exclaim

På den anden side kan jeg huske at folk engang løb rundt med kobberarmbånd mod ømme håndled, bla. golfspillere.
Jeg lover jeg ikke skal berette alt hvad jeg ved folk er spænet rundt med at dimser, fuglefjer, magneter, hostetabbeletter, healede hønseæg (nåh nej vist ikke hostetabbeletter)
Nå Jeg tror du overlever med et kobberspænde helt ærligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Speedy Skrev:Er der nogen der har erfaringer med et sted man kan købe bronze spænder?

De skal være til 24 mm. remme!

Spændende,, vil du fortælle hvad du nu er ude i?

Hannover uret blev solgt inden jeg nåede og bestille en bronze spænde. Men der var et par steder på nettet man kunne bestille dem.
By
G
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)