Juleaftensur
#21
Mit sædvanlige valg til særlige begivenheder nemlig mit Patek Philippe Nautilus ref. 3710.

Glædelig jul til alle Icon_e_biggrin

/Mads
Svar
#22
Afprøvede lige det nys ankomne russiske stopur som tidtager på min lækre og højt berømmede julerødkål.
Et 1002/26-2-010 Agat med certifikatnummer 6751, ab russisk lager jf. stempler på det medfølgende certifikat oktober 10 og modtaget i går direkte fra Julian i München 2 dage efter bestilling.
Det er nu ikke indkøbt for at være julerødkålstidtager, men som en afløser for det ret usexede DIGI fra SportInstruments, som jeg bruger, når jeg dømmer hunde.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
#23
Og på håndleddet her til aften har jeg ét af mine 4 Meyer & Stüdeli-ure. Interessen blev vakt og flyttede min interesse lidt væk fra Omega, da jeg fik det første i en byttehandel med Bjarne (det har så sidenhen vist sig ikke at være helt originalt, men stadigvæk smukt og præcist).
MST-urene er ikke just de mest kendte i Danmark, men det viste sig så heldigt, at min faste urmager - ud over at være Omega-afficinado - også er Roamer-ditto, og hun kan så fortælle, at MST-ure var en fast bestanddel, da hun for efterhånden ret mange år siden var urmagerlærling. Faktisk har hun et helt sæt specialværktøj, fordi hun drev en køkkenbordsforretning, da børnene var små, og hun ikke kunne være på arbejdsmarkedet (jep, hun er en ældre dame).
Det tog hende 3 uger at få fixet det, hun nusser med de gamle mekaniske ure ind i mellem (suk, og hun skulle også lige vise mig en lækker gammel Omega-sag, som hun havde sat i top-stand incl. en fin skiverensning).

Uret var i en ret miserabel stand, det kunne ikke rystes i gang, og det kunne ikke stilles. Det havde også "drillet lidt" var beskeden.
Here we are: Roamer Searock Automatic kaliber MST 485, årgang 1977, kasse K21128, værket ETA 21128 (verificeret/alt originalt), nu iklædt sort kalv.
Og serviceprisen: 810 kr. (!)
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)