Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Anlægget er justeret lidt: ud røg de to Siemens monoblokke og ind kom:
quad 33, quad 303 og quad fm3. Herligt nostalgisk engelsk understatement. Spiller forrygende efter fransk vask og strygning.
Og et par BETON højtallere, RAUNA NJORD. Fantastiske til klassisk musik. (modelfoto, da mine ikke har fået strygning endnu). Enhederne og betonen er dog intakte.
•
Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Sådan Loncar
exactly sådan et anlæg har jeg kørt med i mange år, og jeg har det stadig, men bruger nu en lidt nyere model: 44 + 405-2
Forskellen mellem 33 +303s er ikke stor synes jeg, men bassen synes endnu mere stram og tør, og til nogle af mine audiofile venners rædsel, så bruger jeg intensivt en Alto 2x31 bånds digital equalizer til at stille ind præcis den lyd jeg bedst kan li`.
Ved ikke hvorfor equalizer er sådan et F-ord ? Alle studier har dem, intet kommer ud til finalizing uden at have været igennem en equalisering først.
Men 33 + 303 `eren er en genial forstærker, kun overgået af 909` eren, som er det smukkeste jeg endnu har hørt, og som jeg foreslog en god ven at lytte til, efter at have brugt rigtig mange penge på forstærkere, som han så alligevel blev grundig træt af.
909`eren har dog holdt 3 år nu,og kommer aldrig ud af hans hus...konen ryger før den siger han.
Men hvad fik dig til at droppe dine Siemens mono blokke ?
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Hvorfor røg Siemens ud?
Tja, havde rør og faldt over et godt tilbud på en quad forforstærker. Så for at financière resten af quad sættet solgte jeg Siemens.
Kender du betonhøjtallerne?
•
Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
På en måde ja.
Vi plankede målene og støbte dem selv i en garage der aldrig blev helt sig selv igen efter det.
Jeg tror vi fandt 2 Fostex bredbånds enheder i 8 tommer, og to 6 tommers ditto
De spillede fint, og havde et smukt mellemtone område, men måske på grund af vores valg af enheder, sparkede de ikke så meget bas af sig.
Vi fandt aldrig ud af hvilke enheder de er født med.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•