Svar: 66
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for jeres svar, ja der selvfølgelig mange faktore der spiller ind.
Mht hvilket ur der er fedest at gå med, havde jeg det fint med de modeller som jeg skrev om, da jeg synes alle sammen er fede!
På vintage ure er der jo sket meget de sidste år med en god prisstigning men bliver det ved? Men det gør det nok så længe de nye ure også stiger, så konklusionen må være et Rolex sports ur er altid en god investering

God weekend til alle.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Vintage Rolex har faktisk haft et prisfald fra 2008-2010. Tilbage før finanskrisen kunne alt sports vintage, uanset stand, sælges for +30 k. Folk købte ALT der bare lugtede af vintage, fordi priserne bare steg og steg. Nu er samlerne meget mere fokuseret på standen og priserne er differentieret markant på de enkelte ref. nr. Min umiddelbare vurdering er at vintage Rolex ca. er 15-20 % billigere i dag end før krisen. Om priserne så klatre derop igen tror jeg godt du kan regne med, men det kommer nok stille og roligt denne gang, og ikke som stigningerne fra 2005-2008, hvor priserne vel steg til det dobbelte.
/Mads
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Mads Gjødesen Skrev:Vintage Rolex har faktisk haft et prisfald fra 2008-2010. Tilbage før finanskrisen kunne alt sports vintage, uanset stand, sælges for +30 k. Folk købte ALT der bare lugtede af vintage, fordi priserne bare steg og steg. Nu er samlerne meget mere fokuseret på standen og priserne er differentieret markant på de enkelte ref. nr. Min umiddelbare vurdering er at vintage Rolex ca. er 15-20 % billigere i dag end før krisen. Om priserne så klatre derop igen tror jeg godt du kan regne med, men det kommer nok stille og roligt denne gang, og ikke som stigningerne fra 2005-2008, hvor priserne vel steg til det dobbelte.
/Mads
Helt enig Mads!
Med mindre man snakker vintage guld, men det har jo så også med guldprisen at gøre, der jo altid stiger når resten ellers går ad hel.... til!!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 66
Tråde: 20
Ja ok der har du nok ret, det havde jeg ikke tænkt på. Prisen stiger nok ikke så hurtig som før krisen, plus at det er vigtig kvaliteten er iorden mht over polering, original skive mm.
Ja der er meget der spiller ind. Men spændende er det!:-)
•
Svar: 157
Tråde: 4
Som udgangspunkt hvis man ser på Rolex er der tre forskellige risiko profiler du kan gå efter.
- Fastholdt værdi - dvs. en incremental stigning på linje med inflationen + et par procent. I øjeblikket er stål sportsmodeller købt med 10-15% rabat ifht. listepris et meget godt bud herpå - eller brugte velholdte sportsure (40mm) i prislejet 15-25.000.
- Værdi stigning i segmentet 10-15% p.a. Typisk godt købte vintage ure. Især er f.eks. Day-Dates (ældre 4 cifrede plexi modeller) gode bud herpå.
- Spekulativ vækst. Klart den mest risikofyldte. Meget følsomt for "mode" og konjukturer. I øjeblikket er high end (især super high-end) temmeligt attraktivt. Urene koster typisk meget meget mere end den gang de var nye, men de er unikke eller meget sjældne - og altid i nær-perfekt stand. Du kan sagtens lave 20-25% p.a. Men du kan også sagtens lave 0% eller -20%. I øjeblikket er Paul Newman daytonas, 3-6-9 Submariners og præ WWII chronografer meget hotte.
Mvh FH
•