ROLEX GMT2
#1
Har et Rolex GMT2 fra 2005 som går lidt for hurtigt, et par min. om ugen. Har talt med urmageren hos Ragner, hvor jeg også købte det,han mener det er helt normalt.Er der nogen som ved hvor meget at det må gå forkert og kan det justeres.Dejligt med det her forum har en del spørgsmål,har ikke talt med ret mange om ure fordi folk ryster lidt på hovedet når de hører hvor mange penge jeg har brugt på ure.

MVH Anton
Svar
#2
ferro Skrev:Har et Rolex GMT2 fra 2005 som går lidt for hurtigt, et par min. om ugen. Har talt med urmageren hos Ragner, hvor jeg også købte det,han mener det er helt normalt.Er der nogen som ved hvor meget at det må gå forkert og kan det justeres.Dejligt med det her forum har en del spørgsmål,har ikke talt med ret mange om ure fordi folk ryster lidt på hovedet når de hører hvor mange penge jeg har brugt på ure.

MVH Anton

et par minutter om ugen er for meget. 5 sek pr døgn er ok = ½ minut om ugen. Det ved Ragner vist også godt!

vh baun
Svar
#3
Ja mener også et par min. er for meget hvad for en urmager skal bruge istedet for ragner.
Svar
#4
Hej ferro

Det kan vi også ordne.

MVH Peter
İmage
Svar
#5
Bør en autoriseret forhandler ikke kunne justere et ur? Skal han ikke have en chance mere?
Er det i direkte modstrid med sandheden (den sandhed, som en autoriseret Rolexforhandler bør kende), at udtale sig som urmageren hos Ragnar gør: "Et par minutter om ugen er helt normalt".
Svar
#6
khbk Skrev:Bør en autoriseret forhandler ikke kunne justere et ur? Skal han ikke have en chance mere?
Er det i direkte modstrid med sandheden (den sandhed, som en autoriseret Rolexforhandler bør kende), at udtale sig som urmageren hos Ragnar gør: "Et par minutter om ugen er helt normalt".
Jo vist. Et par minutter om ugen svarer til 17 sek om dagen, og det er jo ikke helt unormalt i virkligheden for mekaniske ure, men klart nok kan et nyere rolex justeres bedre og ændres til det halve af den fejlvisning - men det er ikke en helt tåbelig fejlvisning.
Jo han bør justere det hvis det ønskes, og hvis ikke det er inden for garantien, må man jo betale for det, det er måske der ragner ikke synes det er pengene værd at rode med, men det er jo kunden der bestemmer det. Jeg ville hellere betale Halse for justeringen -

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: