inhouse-værdi
#11
Tværtimod har Rolex da altid stået som den absolutte pioner indenfor finmekanisk produktions automatisering, i sådant et omfang at de i 1988 oprettede et datterselskab udelukkende til at sælge Rolex konstruerede industrirobotter. Det nævnes ofte at Seiko er "mest inhouse", fordi de selv producere deres smøreolier, men Rolex ikke alene producere deres egne robotter, de sælger dem sandsynligvis også til Seiko.
MVH
Peter Millan
Svar
#12
Hej Klaus,
jeg bliver nødt til at korrekse "tyskeren"
Vi er netop hjemvendt fra CH vor vi gæstede rolex i 3 dage
jeg kan ikke genkende " ingen urmagere " - "kun robotter "
osv. jeg kan holde et foredrag på flere timer om hvad vi så
men kort - urene er samlet af urmagere - ja det er robotter der skære dele ud - men også urmagere - det er håndarbejde sammen med maskinarbejde - det er forrygende flot - der er ikke et gram støv noget sted -det er spitzen klasse -
ring til mig - så skal du høre
de laver alt selv - lige fra smeltning af guld osv. Icon_e_biggrin :
Svar
#13
Undskyld - han var ikke tysker
det var thomas fra CH - som jeg er lodret uenig med
Svar
#14
Robotter? Hyundai laver 100k biler med robotter, men 1 mill. krs. biler fra BMW og Mercedes etc. laves også med robotter, så jfr. dine forventninger/filosofi, så må de være lige gode biler, ? not...

De gamle billeder? husker dem fint, måske Tommy Munk, kan komme ind med et bidrag her...

[url]"http://www.urmagerne.dk/historie/rolex.asp" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urmagerne.dk/historie/rolex.asp[/url]

Mikael
Svar
#15
Steffen Mortensen Skrev:Hej Klaus,
jeg bliver nødt til at korrekse "tyskeren"
Vi er netop hjemvendt fra CH vor vi gæstede rolex i 3 dage
jeg kan ikke genkende " ingen urmagere " - "kun robotter "
osv. jeg kan holde et foredrag på flere timer om hvad vi så
men kort - urene er samlet af urmagere - ja det er robotter der skære dele ud - men også urmagere - det er håndarbejde sammen med maskinarbejde - det er forrygende flot - der er ikke et gram støv noget sted -det er spitzen klasse -
ring til mig - så skal du høre
de laver alt selv - lige fra smeltning af guld osv. Icon_e_biggrin :

Var inde hos Klarlund for et par år siden og en af deres sælgere fortalte mig, at alle Rolexure testes inden de forlader fabrikken, og ikke bare stikprøver.
Dog synes jeg det lyder lidt mærkeligt, med 1 million ure produceret om året, dvs. ca. 2800 ure pr. dag, at de alle skulle kunne samles og tjekkes af mennesker. Det lyder for mig som om det så burde have et usandsynligt stort antal urmagere ansat... men måske de har det??

/Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)