Mit første rolex
#1
Hej alle. Er for nyligt begyndt at interessere mig i ure (især Rolex), og har kigget rundt omkring på nettet, men er i tvivl om hvor der er bedste besparelser og om det kan betale sig at købe et brugt...?

De ure jeg har kigget på er Gmt-master ll G/S(116713LN) eller Sub G/S m. blå skive(116613LB)...

På forhånd tak:-)
Svar
#2
N/A
Svar
#3
Okay ja det hælder jeg nu også mest til.. Har kigget lidt inde på urværket, ville det være et godt sted at købe?
Svar
#4
BrianS Skrev:Okay ja det hælder jeg nu også mest til.. Har kigget lidt inde på urværket, ville det være et godt sted at købe?

De brugte Rolex jeg har købt har været fra good guys her på forum. Skulle jeg købe nyt ville jeg købe fra en DK forhandler.
vh Hans Henrik
Svar
#5
Du kan roligt købe brugt Rolex og specielt når vi taler 116xxx modellerne. De er max. 3-4 år gamle og vil ikke være hverken fusket eller smadret i standen endnu. Først når vi taler 7-10 år gamle ure man skal begynde at være varsom. Køber du et 2-3 år gammelt ur vil kassen fremstå upoleret og de brugsspor uret har fået vil være synlige. Værket vil være i fin stand. Men tjek lige at alt er originalt hvis du handler privat Icon_e_wink

Kender ikke til urværket som sælger, men har ikke hørt noget decideret negativt.

/Mads
Svar
#6
Lækre ure du leder efter, har selv lige købt et Yacht-Master G/S.

G/S urene er ikke nemme at få fingrene i her i landet, ledte også selv i lang tid før det dukkede op.

Jeg kunne forresten aldrig finde på at købe et ur hos Klarlund eller for den sags skyld få det serveceret derinde, men det er bare mig.
Svar
#7
Martin_Ros Skrev:Jeg kunne forresten aldrig finde på at købe et ur hos Klarlund eller for den sags skyld få det serveceret derinde, men det er bare mig.

Hvorfor ikke det ?
vh Hans Henrik
Svar
#8
Len Skrev:
Martin_Ros Skrev:Jeg kunne forresten aldrig finde på at købe et ur hos Klarlund eller for den sags skyld få det serveceret derinde, men det er bare mig.

Hvorfor ikke det ?

Har efterhånden været derinde nogle gange og synes tit at man mødes af en meget arrogant facade, hvilket jo ikke skulle kunne ske og da slet ikke fra en butiksansat.

Samt at overcharger på alt.
Svar
#9
Underligt - jeg har besøgt Klarlund på Vesterbro 2 gange, nemlig første og sidste, men det var helt tilbage i 1985, hvor jeg nærmest var dårlig luft, fordi jeg åbenbart var forkert påklædt.
Troede ikke, det stadigvæk var serviceniveauet her i 2011.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
#10
Jeg har været hos Klarlund en del gange og alle gange er der blevet taget super imod mig Icon_e_biggrin
Selv om at jeg kom ind med både jeans, t-shirt, beskidte sneakers og et billigt Japansk ur på armen, var der ingen "snobbet" attitude.
Der blev heller ikke holdt tilbage med at vise mig ure i alle prisklasser uden at blinke.

Det har været forskellige ekspedienter, så det var ikke fordi de kendte mig.

Derudover var Stig derinde fra, så sød at donere nogle effekter til vores auktion på UR11 træffet.
Klarlund var en af de få der valgte at støtte vores arrangement, hvor de fleste andre sagde nej.

Jeg har kun positive ting at sige og vil til en hver tid anbefale dem Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: