Små japanske "aha´er" !
Hej John

Tillykke med dit Shogun. Kunne du ikke tage et par billeder af det ved siden af din MM300? Kunne tænke mig at se en sammeligning af dimensionerne Icon_e_wink
Svar
Det kan jeg ikke, René - har kun to Seikøer tilbage, og Shogun´en er den eneste automatiske Icon_e_surprised

Shogun er lavere og lettere end MM300. Den er dog lidt bredere og har samme horn til horn mål - er min umiddelbare vurdering. 22mm lænke, den lave vægt og lav højde gør uret til det meste behagelige Seiko at bære på armen - i hvert fald af de Seikøer, som jeg har prøvet til dato Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Kun 2 tilbage?

Hvad er der kommet ind af nye ting?
Kan vi se et billed af urkassen?

VH
Svar
Arh, der er da også en sprit ny White Knight på vej, og så har jeg jo min 7549-7009 sammen med Shogun´en også, så helt Seikoløs bliver jeg nok ikke Icon_e_wink

PAM 0, Sinn U1, Breitling CA og Omega 2594.52 er de andre ure i kassen. De er vist mange gange på forum, så jeg undlader at vise dem her på Japansk Forum Icon_razz
Svar
Hej Joepete

Du glemte at skrive Seiko Marinemaster som er dit signaturur, men det er jo nok en forglemmelse. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg har netop modtaget en Seiko Sumo, som med sin produktionsdato i Maj 2011, er den nyeste Sumo, som jeg endnu har ejet. Efter at have timet uret i nogle dage, stod det klart, at det tabte 20 sekunder i døgnet. Det er uden for værkets tolerence, som er på "hele" +25/-15. Jeg hev derfor bagkassen af uret for at regulere det, og fik et mindre chok Icon_e_surprised

Bagkassen var ridset og ikke særlig køn inden i. Det har jeg ikke set på tidligere Sumo´er:

İmage

Et større chok var det at læse "China Case" Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised Der står jo "Made in Japan" på bagkassen Icon_e_confused

İmage

Jeg er klar over, at Seiko producerer delene til "Made in Japan" ure i forskellige dele af verden, men jeg havde godt nok ikke forventet en "kinakasse" på min Sumo Icon_rolleyes Icon_redface

Seiko er kontaktet idag, og jeg ser frem til at høre, hvad der er op og ned her ...
Svar
Det lyder underligt Icon_e_confused. Glæder mig til at høre hvad Seiko har at sige til det.
Svar
Ja det er jo ikke lige den tekst man forventer på et 'made in Japan' ur Icon_e_confused
Spændt på hvad de svarer dig Icon_question
Vh AndersSC
Svar
Hej Joepete

Det er måske derfor at prisforskellen på en Sumo Og Marinemaster er så stor, men det her er rent gætværk. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Joepete

Det er måske derfor at prisforskellen på en Sumo Og Marinemaster er så stor, men det her er rent gætværk. Icon_e_surprised

MVH Peter

Nej.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)