Guld ur.
Hej igen urtosser Icon_e_wink

Jeg skrev for nogle måneder siden jeg var på udkig efter et ur, jeg ejer faktisk ikke engang et ur nu, men har altid godt kunne lide ure.

Jeg har fået sparet sammen en del igennem de år, hvor jeg har kigget på ure, og kigger efter hvad jeg godt kunne tænke mig,
efter noget års ventetid er det efterhånden ved at være tid til at bruge alle de mange penge. Jeg ved intet om værker eller alt det
som følger med ure. Jeg kan dog godt lide Rolex og især deres guldmodeller, og som en stor Sopranos-fan ligger det jo nærmest til
højrebenet Icon_e_smile

Men jeg har ikke styr på om man virkelig skal ud og købe et helt nyt, eller man måske kunne finde et godt brugt et, som også ville være
helt i orden, som sagt er det mit første "dyre" ur.

Jeg har fundet et meget utydeligt billede af noget af det, som det måske kunne være :
http://famewatcher.com/wp-content/upload...ident2.jpg

Ser frem til nogle gode råd.
Svar
Det der ligner et daydate ur og de kommer til salg fra tid til anden. Micki fra Dreamwatch.dk har solgt en for ikke så længe siden. Vær opmærksom på hvor stort du ønsker uret skal være, da jeg mener at denne eksempelvis er 36mm og i dag nok betragtes som værende småt. prismæssigt ligger de mellem 45-60K så vidt jeg er bekendt. Det ville være lidt nemmere at give råd mht modeller etc hvis du kan komme med en prisramme.

mvh
Morten
Svar
Hej Morten

Jeg mener at mit max må være 60.000kr, jeg har sparet mere op men vil ikke bruge dem alle på mit første ur. Men hvis det viser sig og er for lidt, jamen så skal jeg da overveje det igen.
Svar
Tjaah....for 60K kommer du jo SINDSSYGT langt i denne verden. Verden er din østers. SKAL det være helguld eller må det også være stål/guld?
Svar
Helst helt guld..
Svar
Så ville jeg nok finde 20-25 mere og købe en Submariner eller en Daytona i helguld. Dreamwatch.dk har en af hver - Daytonaen er endda temmelig billig i forhold til hvad der ellers er til salg i Europa.
Svar
Hej Pante

Godt nok er en Rolex Day-Date kun 36 millimeter, men det er og bliver et ikon, jeg samler selv på lidt af hvert, og iøjeblikket mest på dykkerure der er 44 millimeter og op, men kom den rigtige Rolex Day-Date i helguld og med presidentlænke og med boks og papirer tilsalg til den rigtige pris, er jeg også klar til at købe, for der er altså bare en særlig aura omkring lige netop det ur, for når vi taler helguld er det efter min mening det fedeste Rolex, det skal dog siges at jeg har et par Rolex i samlingen men de er allesammen i stål, men jeg mangler også et helguld Rolex. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Det er ikke muligt at få baggrunden med guld også?

Eller er det kun på gamle modeller?
Svar
peter Skrev:Hej Pante

Godt nok er en Rolex Day-Date kun 36 millimeter, .................... men kom den rigtige Rolex Day-Date i helguld og med presidentlænke og med boks og papirer tilsalg til den rigtige pris, er jeg også klar til at købe....

MVH Peter

+1 Peter!!

Jeg har ellers lidt guld på kistebunden som jeg erindrer du synes var ret fed Peter? Icon_e_wink

Ville du ikke hellere have en GMT end en Day-Date, hvis du skulle vælge??

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hej Jon

Jo lige netop dit eksemplar gad jeg godt eje, men som bekendt ser de fleste vintage GMT-Master i helguld ikke ud som din, da din jo nærmest må betegnes som ubrugt. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)