Hvilken Seiko Diver
Hejsa,
Nu skal jeg have et supplement til mit Omega og Rolex. Det skal selvfølgeligt være et Seiko Diver.. Men hvilket? Jeg har ikke en specielt stor arm, så alt over 44 mv. er bandlyst.

Idéer?

Hilsen Lasse
Svar
Den er godtnok .2mm for stor, men nok noget af det fedeste seiko laver.
http://www.seiyajapan.com/product/S-SBGA...anium.html

Vh
Svar
kristofferJ Skrev:Den er godtnok .2mm for stor, men nok noget af det fedeste seiko laver.
http://www.seiyajapan.com/product/S-SBGA...anium.html

Vh

Uha - den var godt nok flot - men alt alt for dyrt. Æv Icon_smil
Svar
Har du sat dig et budget, Lasse ?
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har i en tidligere tråd fortalt om min nyerhvervelse, en Seiko 6309-7040 diver. Fantastisk ur.
Jeg var også meget i tvivl om størrelsen på de 45mm, men det sidder perfekt.

Alternativt ledte jeg efter stort set samme model, blot hedder den 6309-7290. Samme lækre kasse form, men kun 40-41mm.
De er til at få for 12-1500kr i god stand.

/Allan
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
For en god ordens skyld skal det lige nævnes, at der er stor forskel på de to kasseforme, som Allan nævner:

6309-7040 har den karakteristiske store cushion case, hvorimod 6309-7290 har slimmed down case. På sidstnævnte model er det faktisk første gang, at Seiko (i midt 80´erne) anvender denne kasseform. Designet af kasseformen kender vi den dag idag, f.eks. fra divere som f.eks. SKX007/009 og mange andre Icon_e_smile Et holdbart design, kan man vel godt kalde denne kasseform Icon_e_wink Icon_e_biggrin

Jeg er dog i øvrigt helt enig med Allan i, at cushion casen er super behagelig at bære, og at den slet ikke føles så stor som sine oficielle mål Icon_e_wink Icon_cool

I denne tråd er jeg kommet med mine egne dybt subjektive erfaringer omkring Seiko divere. Måske du kan finde lidt inspiration ?

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere</a><!-- l -->

Umiddelbart, ville jeg anbefale dig en Seiko Knight. Fantastisk flot ur i en god finish til prisen (ca. 1500 DKK), og så er den utrolig behagelig at bære på armen Icon_e_wink Icon_e_smile Du må dog lægge dig i selen for at lande en, da modellen er udgået, og derfor kun kan findes på brugtmarkedet - men jagten er jo også en del af det hele Icon_e_wink Icon_cool
Svar
Tak for info Joepete.... så lærte jeg også noget i dag Icon_e_smile
Troede egentlig at kasse formen var den samme, blot i mindre mål.

/Allan
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Jeopete: Godt spørgsmål, som jeg burde have besvaret indledende: bare et par tusinde brugt. Altså et tool-watch, Seiko, Citizen eller lign. Omkring 42 mm - og så gerne et par links til gode steder at købe en alternativ rem (farvet, nylon eller kevlar)

Tak for jeres svar

Hilsen Lasse
Svar
Forøvrigt, faldt over denne, som synes lækker.. Men den er ikke til at finde brugt og jeg får underligt ganske få google-resultater på den.. Hed modellen noget andet i EU/DK eller?

Seiko Alpinist SARB059

/Lasse
Svar
SARB059 kan af og til findes på diverse sites brugt. Jeg er ikke så vild med modellen, da den forener den historiske spændende Alpinist serie med en slimmed down diver case - et mix lidt ud af det blå, efter min mening Icon_e_confused Icon_rolleyes Kvaliteten fejler dog ikke noget, idet uret indeholder det gode 6R15 automatic værk, som har både hack and wind, i modsætning til mange af entry level diverne, som indeholder 7S26/7S36 værker (ingen hack eller wind). Vandtæthed og lume er også helt i orden på uret, i øvrigt Icon_e_wink Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)