For en god ordens skyld skal det lige nævnes, at der er stor forskel på de to kasseforme, som Allan nævner:
6309-7040 har den karakteristiske store cushion case, hvorimod 6309-7290 har slimmed down case. På sidstnævnte model er det faktisk første gang, at Seiko (i midt 80´erne) anvender denne kasseform. Designet af kasseformen kender vi den dag idag, f.eks. fra divere som f.eks. SKX007/009 og mange andre
Et holdbart design, kan man vel godt kalde denne kasseform
Jeg er dog i øvrigt helt enig med Allan i, at cushion casen er super behagelig at bære, og at den slet ikke føles så stor som sine oficielle mål
I denne tråd er jeg kommet med mine egne dybt subjektive erfaringer omkring Seiko divere. Måske du kan finde lidt inspiration ?
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere" o
nclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere</a><!-- l -->
Umiddelbart, ville jeg anbefale dig en Seiko Knight. Fantastisk flot ur i en god finish til prisen (ca. 1500 DKK), og så er den utrolig behagelig at bære på armen
Du må dog lægge dig i selen for at lande en, da modellen er udgået, og derfor kun kan findes på brugtmarkedet - men jagten er jo også en del af det hele