Svar: 196
Tråde: 19
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Når du kommer ind i retten, beder dommeren om dit navn, og da den tiltalte er i retslokalet, vil han naturligvis også høre det. Derudover burde du ikke blive spurgt om flere personlige forhold (måske alder/arbejde).
Først bliver du udspurgt af anklager og dernæst forsvareren, evt. med supplerende spørgsmål fra dommeren.
Det er ganske ufarligt
•
Svar: 10
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tak.
Staun
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg har selv skulle i retten og vidne i forbindelse med mit arbejde. Der var det udlændinge, der havde svindlet med kontooplysninger.
Jeg brugte meget tid mentalt på sagen, og da de tiltalte bare blev væk, blev sagen hele tiden udskudt. Der gik ca 3 år fra start til slut.
Det endte ud med at jeg ankom som aftalt til retten i tide, blot for at få at vide. De tiltalte havde lavet en aftale og var gået for en time siden.
Tag det stille og roligt er mit råd.
•
Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
Hvilken værdi tilføres dit indlæg ved at skrive at det var udlændinge?
Blot nysgærrig.
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
En rigdom på detaljer velsagtens. - Lad os nu ikke få en konflikt
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Stinger Skrev:En rigdom på detaljer velsagtens. - Lad os nu ikke få en konflikt 
Helt enig - jeg vil heller ikke bygge op til en konflikt og kan godt forså det kan ses som ikke politisk korrekt - af mange gode grunde, men så må vi jo nok også erkende, at HVIS vi selv skal i retten og vidne, så gør vi det hellere mod en ældre dame der er kørt mod færdselsretningen, end mod ex. en samling rockere eller bandemedlemmer efter en skudkonflikt, eller mod udenlandske kortsvindlere, narko sælgere osv.
Fordomme ja vist - til en eller anden grad, og det kan sagtens være helt uberettiget, - men de som skal i retten må jo ha en vis virklighedskontakt med hvordan verden ser ud, eller de mener verden ser ud. Det er ikke helt let bare at skubbe den del væk, men vi skal da passe på
vh
•