Erfaren urtosse på udebane
Tillykke med fødselsdagen Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Jeg vil helt klart også anbefale en GMT IIc. Brugt er den billigste af de "nye modeller", som alle sammen har lidt mere størrelse end tidligere. Hvis ikke den er stor nok, er der kun DSSD tilbage (og YMII, men den er udenfor budget).
Svar
Helt sikkert masser af gode forslag til de nye modeller. Personligt ville jeg vælge en SD 16600. Godt nok kun 40mm, men et fedt ur der lige har det mere i tyngde end de alm gamle subs.

Men er du KUN til store ure så kommer du ikke uden om DSSD...
vh Hans Henrik
Svar
Jeg mener at John's håndled måler 21-22 cm, og et 40 mm ur ligner jo et dameur på den størrelse håndled.
Svar
Tukjær Skrev:God ide at prøve et Rolex. For 45k er det muligt at købe et DeepSea. Alle de andre bliver for små til dig.

Her er et billed af Peter's ved siden af mit Seawolf, 44 mm vs. 45 mm...

İmage

Hey Icon_e_wink

Nu er jeg lige lidt doven....

Hvad ligger sådan en seawolf i titanium egentlig i fra ny??

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Kim T Skrev:
Tukjær Skrev:
Kim T Skrev:Tag med ned til Claus den 27/8 der vil være al mulighed for at prøve de forskellige modeller Icon_e_biggrin
Hvem har dem med?
Gik ud fra at Cyril tog alle sine ure med og hvis jeg ikke husker forkert, så var der nogle i hans kasse ?
Og så er jeg sikker på at Peter kunne overtales til at medbringe dem som John gerne ville se. Han har jo lidt forskelligt Icon_e_wink
Cyril har desværre meldt fra Icon_e_sad
Svar
Et SD (16600 - mener jeg det hedder)
Selvom du er vant til større ure så tror jeg den vil passe dig fint Icon_smil
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
En DeepSea ville naturligvis være fed at prøve, men prisen på de 47K, som et pænt brugt eksemplar koster, er jeg nu ikke så vild med Icon_redface Måske det kommer engang Icon_e_wink Icon_razz

Jeg har altid godt kunnet lide 16600, så måske jeg skulle kigge nærmere på sådan et eksemplar. Hvad kan jeg få en pæn og velholdt SeaDweller for ?
De venligste hilsner, John
Svar
En 16600 er bestemt et dejligt ur, men det er stadig kun 40 mm og det var jo et problem for dig Icon_exclaim
Deepsea er ca 43 mm, men samtidig meget højt og med en alt for spinkel lænke IMO.
Hvis du vil ha' et større Rolex ur, må du vente til den nye generation 42 mm kommer, og nok med 21 mm mellem horn.
Vh AndersSC
Svar
HG Skrev:Et SD (16600 - mener jeg det hedder)
Selvom du er vant til større ure så tror jeg den vil passe dig fint Icon_smil

Vær opmærksom på, at urskivens størrelse/diameter har meget stor indflydelse på, hvor stort ur ser ud. Jeg har haft ure med en skivediameter på 35 mm (urkassediameter på 36 mm), hvor skiven gik næsten helt ud til kanten af urkassen, og de så meget større ud end ure med samme urkassediameter men med mindre skivediameter.
Urskiven er i den grad med til at bestemme, hvordan uret ser ud størrelsesmæssigt.

De billeder, jeg har set af DSSD, viser i mine øjne et lille/mindre ur, netop fordi urskiven er ret lille i forhold til urkassediameteren. Jeg vil tro, at et ur med en mindre kassediameter, men med en større skivediameter vil syne større en DSSD.

Til slut, en DS 16600 er i mine øjne det mest klassiske og veldesignede dykker overhovedet! På andenplasden kommer 5513'eren - den uden dato og uden kyklopøje. DS 16600 har heller ikke kyklopøje, hvilket fremhæver urets elegance, synes jeg.

Prøv en DS 16600, inden du bestemmer dig for køb af ur.

Venligst

Stefan Garvig
Stefan Garvig Skrev:Til slut, en DS 16600 er i mine øjne det mest klassiske og veldesignede dykker overhovedet! På andenplasden kommer 5513'eren - den uden dato og uden kyklopøje. DS 16600 har heller ikke kyklopøje, hvilket fremhæver urets elegance, synes jeg.

Prøv en DS 16600, inden du bestemmer dig for køb af ur.

Venligst

Stefan Garvig

Nu vi så er inde på Rolex modeller med den gamle lænke/lås, så bør du måske alligevel overveje, at prøve et vintage 5513 Icon_cool
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)