Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg har i længere tid fulgt de mange debatter og meningsudvekslinger på dette fine forum. Jeg er det man kan kalde ur-novice, da jeg ikke har ret meget forstand på ure. Til trods for det, nærer jeg en stor facination for disse tekniske vidundre, og derfor har jeg også besluttet, at det er på tide, at købe mit første "rigtige" ur. Med et "rigtigt" ur mener jeg et mekanisk, da sjælen og charmen ved dette interesserer mig meget.
Ud over at uret skal være mekanisk, har jeg få krav og ønsker:
Skal være nyt - eller i yderst god brugt stand - er meget penippen
Stål/metal kæde
Robust, solidt og et "stort" ur. Jeg er godt bygget, så et ur under ø43 føler jeg vil se fimset ud på min arm
Jeg har kigget meget i dette forum, og ligenden fora på nettet. Ligeledes har jeg naturligvis været rundt i Aalborg for fysisk at se nogle modeller.
Ind til videre, kan jeg nævne disse to ure som jeg i særdeleshed synes om:
Certina DS 1 Chrono - C006.414.11.051.00
TAG Heuer Carrera Chronograph Black Dial Bracelet - CV2014.BA0794
Der er en fortrinsvis stor prisforskel på urene, og rent mekanisk er der så vidt jeg kan forstå ikke nogen forskel - så man betaler små 10.000,- ekstra for navnet Tag Heuer og det (i mine øjne) lidt federe design.
Jeg ønsker naturligvis feedback på de to ure jeg nævner, fordele eller ulemper ved begge vil blive påskønnet.
Ydermere kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg overser modeller fra andre fabrikanter som ligger i samme prisspænd - er der nogle oplagte køb jeg overser?
På forhånd tak for hjælpen.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Velkommen til forum
Begge de ure, som du har kig på, drives af ETA 7750 chrono værket. Det er så finisheret i lidt forskellig grad hos de to producenter, men basen og grund kvaliteten i værket er i bund og grund den samme. Hvorvidt du vælger det ene frem for det andet er op til personlig smag og præference. Jeg har haft to Carrera ure, og begge gik både godt og præcist. Uret virker lidt større på armen end standard målene antyder. Her er lidt andre ure, som kunne være en anbefaling værd - dybt subjektvit fra min stol, så sorter selv i tingene  :
PAM 000
Omega Chrono i forskellige varianter
Seiko Ananta Automatic Chrono - True inhouse fra ende til anden
Breitling CA
Sinn U1
Anonimo Millemetri
En Omega 300m kunne også klare sagerne
TAG Heuer Carrera
Seiko Marinemaster
God vind med projektet
De venligste hilsner, John
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
De 2 nævnte ure du har kig på, er sikkert ganske gode og med samme Val. 7750 værk. Begge ure stammer fra gamle schweiziske firmaer.
Mener Heuer Carrera blev markedsført første gang helt tilbage i 1963. Selvom uret i dag er et helt andet og nok også med en bedre Finish end Certina, betaler du alligevel for navnet.
Jeg personligt har et lidt ambivalent forhold til tool ure med glas bagkasse  , men smag er jo heldigvis forskellig
Et bud herfra kunne være denne Sinn 358 'Flieger' [url]"http://www.sinn.de/de/pdf_produktion/sinn_pdf.php?Modell=162" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sinn.de/de/pdf_produktion/si ... Modell=162[/url]" o nclick="window.open(this.href);return false;.
Held og lykke med din søgning.
•
Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Med dit ønske om et lidt kraftigere ur, ville jeg også kigge nærmere på et Omega Seamaster chrono. Det virker noget kraftigere end diameteren siger grundet urkassens højde. Og det vil være muligt at få et brugt i god stand til en pris imellem de 2 ure, som du har i tankerne.
Kan dog godt lide de 2 ure du foreslår. Certinaen har en god størrelse og ret flot skive, og til en fornuftig pris. Carreraen kan jo evt. findes i den større model day-date, den syner lidt mere kraftig og rå end den anden.
Held og lykke i ur jagten
Hilsen Chris
•
Sprinter Skrev:De 2 nævnte ure du har kig på, er sikkert ganske gode og med samme Val. 7750 værk. Begge ure stammer fra gamle schweiziske firmaer.
Mener Heuer Carrera blev markedsført første gang helt tilbage i 1963. Selvom uret i dag er et helt andet og nok også med en bedre Finish end Certina, betaler du alligevel for navnet.
Jeg personligt har et lidt ambivalent forhold til tool ure med glas bagkasse , men smag er jo heldigvis forskellig
Et bud herfra kunne være denne Sinn 358 'Flieger' [url]"http://www.sinn.de/de/pdf_produktion/sinn_pdf.php?Modell=162" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sinn.de/de/pdf_produktion/si ... Modell=162[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Held og lykke med din søgning.
Fedt ud! Tak for tip. Minder mig lidt om et gammelt Precista ur.
•
Svar: 2
Tråde: 1
Mange tak for de mange input og forslag. Det er så ubeskriveligt rart, at folk er så hjælpsomme.
@Joepete: Der er helt sikkert flere af de modeller du viser frem, som jeg vil kigge nærmere på. Specielt Seiko Ananta Automatic Chrono fanger min opmærksomhed. En sidenote - Jeg går ud fra de alle er fra din egen samling? Rigtig fin samling du har der.
@Chris: Hvilken urværk er der i Omega Seamaster Chrono, er det magen til de to ure jeg i forevejen havde kig på? Og hvad gør man rent praktisk, hvis man ønsker at købe et brugt ur - jeg er som nævnt novice, så jeg bryder mig ikke om tanken med at skulle handle privat, da jeg vil være et særdeles let offer for en svindler.
@bent540: Det er faktisk et rigtig flot ur du linker til - Sinn har ikke fanget min opmærksomhed tidligere, men det gør tyskerne da bestemt nu. Kender I til nogen fysisk butik i Nordjylland eller omegn hvor man kan se dem i virkeligheden?
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Sinn sælges direkte fra Sinn.de eller fra div. depoter i Tyskland. Der er ingen forhandlere i DK.
Det er grundet den forholdsvis gode pris (1295,-) uret kan sælges for, selvom Sinn også er steget kraftig i pris de senere år.
Tror bestemt ikke skuffet med sådan et ur. Sinn har rigtig mange tilhængere i Tyskland og en spændende historien har firmaet også.
Det er den helt nye 358 som netop er lanceret. Den er 42mm med 22mm lænke. Den gl. 356 var 38,5mm så den nye er mere tidssvarende og et meget klassisk ur IMO.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
De har dog en dansk hjemmeside, hvor urene kan købes
[url]"http://www.sinn.dk/Default.asp?page=241" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sinn.dk/Default.asp?page=241[/url]
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Og det skal lige nævnes at den bedste aftermarket service, jeg nogensinde har fået er fra Sinn
•
Svar: 131
Tråde: 32
Sprinter Skrev:Sinn sælges direkte fra Sinn.de eller fra div. depoter i Tyskland. Der er ingen forhandlere i DK.
Det er grundet den forholdsvis gode pris (1295,-) uret kan sælges for, selvom Sinn også er steget kraftig i pris de senere år.
Tror bestemt ikke skuffet med sådan et ur. Sinn har rigtig mange tilhængere i Tyskland og en spændende historien har firmaet også.
Det er den helt nye 358 som netop er lanceret. Den er 42mm med 22mm lænke. Den gl. 356 var 38,5mm så den nye er mere tidssvarende og et meget klassisk ur IMO.
Hej
Men der er en Dansk Repræsentant for Sinn i DK. Steen Ammundsen hedder han, en flink fyr der altid er hjælpsom, og klar til at hjælpe hvis man har spørgsmål eller andet...
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sinn.dk" o nclick="window.open(this.href);return false;">www.sinn.dk</a><!-- w -->
God weekend til alle.
Mvh Peter....
•
|