Så fik jeg også Speedmaster
#1
Først vil jeg sige alle tiders forum, tak for al den tid I har brugt på det!!

Jeg fik endelig købt mig et Omega Speedmaster 145.022 1974 og synes det er fedt.

İmage

İmage

İmage

Håber jeg fik sat billeder rigtigt ind så I kan se med.

Hilsen nyt medlem her.
Svar
#2
Hej og velkommen Icon_e_smile ...og sikke en start!! Icon_e_surprised Icon_mrgreen

Du har landet en fantastisk klassiker, og ubetinget et af de mest historiske ure - og ikke mindst et "livstidsur", som ikke kun kan modstå en menneskealder af strabadser, men også med et design, der aldrig går af mode Icon_e_wink

Et fantastisk første valg... well done Icon_cool Icon_cool Icon_cool
Svar
#3
Claus_K Skrev:Hej og velkommen Icon_e_smile ...og sikke en start!! Icon_e_surprised Icon_mrgreen

Du har landet en fantastisk klassiker, og ubetinget et af de mest historiske ure - og ikke mindst et "livstidsur", som ikke kun kan modstå en menneskealder af strabadser, men også med et design, der aldrig går af mode Icon_e_wink

Et fantastisk første valg... well done Icon_cool Icon_cool Icon_cool


hvorfor er det et "historisk" ur Claus?


Tillykke med uret Fido Icon_e_smile
Svar
#4
Hej

Historikken på Speedmaster er efterhånden lang, men det var det første ur der var båret på månen, og det er da historisk.

MVH Peter
İmage
Svar
#5
peter Skrev:Hej

Historikken på Speedmaster er efterhånden lang, men det var det første ur der var båret på månen, og det er da historisk.

MVH Peter

tak for info Peter!

jeg googlede det og det var faktisk spændende læsning.
Svar
#6
Hej fido55,

og tillykke med din "nye" Speedy.....hvis du vil læse mere om det kommer du ikke udenom nu afdøde Chuck Maddox og hans mange artikler om Omega Speedmaster og dette urs fantastiske historie:

[url]"http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/2005/04/pr-wallstrm-shares-pictures-of-his.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/20 ... f-his.html[/url]
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#7
Der er også masser af info om Speedmasteren i vores helt egen link-central øverst i Omega forummet (kapitel 3) Icon_e_wink

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=7480" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=7480</a><!-- l -->

Og tillykke med et fantastisk ur Icon_e_biggrin
Svar
#8
1171 på bagsiden af lænken og 633 på 2 af holderne til samme, og alle mine visere ser rigtige ud med fin patina. stopur virker fint og slam sidder lige på kl. 12 når man vil have den retur.

Hvor længe kan man forvente uret skal gå på en optrækning??
Jeg vil ikke åbne uret endnu,det har en lille ridse på bagkassen som kunne være kommet ved at der prøvet at åbne med en skruetrækker!, er der et værktøj man skal bruge til det?
Svar
#9
Ja, hvordan kunne jeg glemme Torbens fantastiske Omega-linkcentral Icon_redface

Uret kan vel gå "godt og vel et døgn" på en "optankning", måske lidt mere!

Ja, der findes et special-værktøj, som eks. kan findes på eBay til nogle få $. Jeg ville nu nok få en "proff" til at kigge på det!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#10
JohnFyn Skrev:Uret kan vel gå "godt og vel et døgn" på en "optankning", måske lidt mere!
det er for fedtet - 40 timer skal den klare fuldt optrukket, men stadigt er det jo noget med en rutine enten aften eller morgen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: