En Omega Vintage klassiker
#1
Hvis man kan lide Omega dress ure er mange enige om at Constellation Pie Pan absolut må regnes som
et af de smukkeste ure overhovedet.


De findes jo i mange udgaver. Lige horn, knækkede holr, stål, guld på stå, med arrow markers fra 50'erne , med lige index fra 60'erne, med cross Hair, og uden - med dato og uden.

Jeg købte denne - og sendte også den over til Peter Halse - og nu er den kommet retur:

Auktionsbillederne viser meget skidt, men også et nydeligt ur indenunder:

İmage

İmage

İmage

İmage

Som sagt var det ikke så svært at se at der var et pænt ur indenunder skidtet - og skiven var heller ikke svær at bedømme. her er resultatet:
Beskrivelse

Mærke og model: Omega Constellation Pie Pan cross Hair

Årgang: 1963
Kasse: Rund, Guld på Stål kasse i flot stand. Bagside med observatorium i guld. Original Omega krone
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34,2 mm uden krone
Skive: Meget flot lys Pie Pan skive med Cross Hair. Gyldne visere og index i fin stand.
Rem: Original Omega rem med vintage spænde
Caliber: 551 Automatic med dato
Caliber nr.: 20912181 stand 2+
Ref. Nr.: 167.005

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
#2
Smukt!!!

Jeg kender jo om nogen Halse's evne til at trylle Icon_e_biggrin Det er jo gået ud over flere af mine ure.

Jeg havde dog nok ikke troet kassen bagpå kunne reddes, men nu ved jeg, at jeg kan byde på en i samme stand Icon_e_smile

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#3
Sindsygt smukt ur.

Hvad koster sådan et ur incl kærlig behandling hos Hr. Halse ?

Svar gerne i en PB
Mvh Kim 
Svar
#4
avantismo Skrev:Sindsygt smukt ur.

Hvad koster sådan et ur incl kærlig behandling hos Hr. Halse ?

Svar gerne i en PB

Jeg har svaret i en PM, men en lignende har jeg netop sat på Vintage ure til 6500 kr. den er nu solgt/udlånt. Den var så med en nyere caliber og dato, men uden Cross hair.

I så god stand koster de fra 6 K og op, men kan selvfølgelig findes billigere på auktioner osv.

vh Baun
Svar
#5
Hej Baun,

Super flot connie. Har samme ref. dog med sort patineret skive og stål på vej i endnu en byttehandel. Så jeg har spørgsmål ang. æsken/boksen. Kom den sammen med uret eller er det en du havde? Er den original til uret?
Svar
#6
dwndler Skrev:Hej Baun,

Super flot connie. Har samme ref. dog med sort patineret skive og stål på vej i endnu en byttehandel. Så jeg har spørgsmål ang. æsken/boksen. Kom den sammen med uret eller er det en du havde? Er den original til uret?

Det var en jeg havde - men jeg tror den kunne være original til uret.

vh Baun
Svar
#7
Super flot resultat : -)

Endnu en Omega reddet Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
#8
Jeg håber ikke, at du bliver sur, men jeg har lige kommet hjem også med en ref. 167.005 og vil lige vise nogle billeder.
Min er dog i stål og med sort skive, som har fået den man kalder guldstænk???
Svar
#9
Og lidt til
Svar
#10
Jeg bliver aldrig sur over at nogen viser fine Omega Vintage ure.....

Og da specielt ikke over en så fin repræsentant. Flot stand og skiven har jo jævnt fordelt patine. Værket ser også fint ud. Det er da super.

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)