Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Claus_K Skrev:Hvordan ser det ud hvis det regnes ift. løn/købekraft?
Jep det var sjovt hvis man kunne det. Desværre er inflation ikke det eneste der afgør om noget er steget - men steget er de da
Det vil dog gælde rigtigt mange ting - tag en sodavandsis som idag skulle koste 3,50 - den koster 12 kr - og det er jo ikke jordens sikreste investering - biler som med porchen et andet godt eksempel - det er svært at få løn og købekraft rigtigt ind synes jeg. Den kan jo gå EN vej i forhold tilbolig, en anden til bil, og en tredie til mad eller pasning af børn
vh
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tror det var Eik, der for nogle år siden fortalte mig om en Rolex AD-er der måtte lukke og slukke i sen-80-erne, han havde noget usælgeligt skrammel liggende der hed Milgauss, og da røg der lige en 4-5 stykker i ophørsudsalget til 5k. kr/stk.....(var vist så usælgelige at de var i kataloget lægge efter produktionen var ophørt?)
Mikael
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er et kompliceret regnestykke at opgøre. Faktum er dog at der i dag sælges flere Rolex end aldrig før. Så på verdensplan må købekraften være stærkere i dag end i 70'erne i forhold til salgspriserne. Jeg tvivler på at prioriteringen om at bruge flere penge af ens rådighedsbeløb på ure er steget voldsomt. I 80'erne var quartz krisen over urindustrien, så her er det nok svært at trække mange paralleller pga. manglende købsinteresse.
Så det er muligt at priserne er steget mange gange siden 70' erne men mit gæt er at antallet af potentielle købere med råderum i økonomien er steget mindst lige så meget på verdensplan.
/Mads
•