Omega Chronometer
Hej Forum

Min kone har arvet et Omega Chronometer guldur med guldlænke. På bagsiden står der indgraveret 1949/1999, og så 42/100.
Jeg har kigget lidt på nettet og mener, at det er et jubilæumsur, som Omega har lavet. Det er i rigtig god stand.
Er der nogen herinde, der evt. kender en værdi af et sådant ur Icon_e_smile
Svar
Ja det virker jo som et 50 år jubilæum - limited - ur - men jeg tror det bliver op af bakke uden gode billeder, med mindre en urmager lige husker dameure og 1999
Også gerne billede eller forklaring om der er guldmærke i lænken og hvilken karat

Dameure har jo slet ikke samme "fjollede" samlerskare hos vintage folket som herreure - så sandheden er jo noget med ny pris minus formentlig noget med mindst 50% - og afhængigt af standen - men billeder og størrelsesangivelser og andet, kan hjælpe

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Og så må man vel gå udfra at uret er fra 1999 ca. - og altså ikke Vintage, men billeder, jatak.

vh baun
Svar
Hej

Stæhr fik lavet 2 modeller i guld i forbindelse med deres 50 års jubilum, det ene et håndoptrækket herreur der er chronometercertificeret, og med lille sekundviser, og det andet et dameur i quartz, begge ure var i 18 karat guld, hvis det er et af de ure jeg taler om er der en lille fugl på bagsiden af uret.

MVH Peter
İmage
Svar
Det er korrekt, der er en lille fugl på bagsiden Icon_e_smile

Hilsen Arne
Svar
Tvede Skrev:Det er korrekt, der er en lille fugl på bagsiden Icon_e_smile

Hilsen Arne

Den fugl er nok en stær....

ca 16-18 K vil jeg tro, hvis det er herreuret og lænken er original Omega (kommer jo også an på hvad det vejer - især lænken). Hvis det er dameuret - det halve?

vh Baun
Svar
Hej Baun

Selvfølgelig er fuglen en stær, jeg tænkte bare at jeg ville spørge først, men du har selvfølgelig ret.

MVH Peter
İmage
Svar
Er det dette omega ur du mener?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)