Hvor mange ure bruger du om ugen?
#11
Jeg bruger minimum 7 ure om ugen, hvis ikke flere, da jeg nogle dage skifter uret, når jeg kommer hjem fra arbejde Icon_cool
Svar
#12
Baun Skrev:Men helt så rare som de små dress ure tror jeg nu aldrigt de bliver at bære. ligenu har jeg dette på. 39 mm og en rar rem. det er ikke så dårligt heller.
İmage

vh Baun
Det er i min smag dit smukkeste Omega
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#13
Baun Skrev:
Søren Ingvardsen Skrev:Hen på eftermiddagen og efter et bad……. Nydes en specialitet som bare er en fornøjelse at se på og at eje (men ikke specielt behagelig at bære):

İmage

Per - hvorfor synes du ikke Navitimeren er behagelig at bære?

Søren

Nu er alting jo relativt. Sammenligner man Speedmaster og Navitimer med mine mindre Omega Dress ure er de store, skrumlede, remmene er bredere og man mærker dem meget mere på armen.

Jeg har det med ure som med sko. De skal være på fødderne, men man helst ikke kunne mærke dem.

Faktisk er et lille automatisk Omega på 34 mm med den lidt buttede facon noget af det mest komfortable jeg har.

Jeg vil dog prøve at skifte rem på Speedmasteren - da jeg mener det var noget rarere at gå med med den rem der sad på først - den var bare for fin og for blank. En flad, sort, mat rem 20/16 mm er på vej hertil. Så må jeg prøve det, for jeg ville så gerne gå med speedyem. lykkes det prøver jeg noget lignende med navitimeren.

Men helt så rare som de små dress ure tror jeg nu aldrigt de bliver at bære. ligenu har jeg dette på. 39 mm og en rar rem. det er ikke så dårligt heller.
İmage


Icon_e_surprised Det er godt nok et flot ur!!!!!!!

Nu forstår jeg så bedre hvad du mener. Jeg vil godt indrømme at min Navitimer IKKE er det ur jeg bruger mest men når jeg går med det synes jeg det er yderst behagelig. Let og passer fint på armen.

Vh Søren
Svar
#14
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Men helt så rare som de små dress ure tror jeg nu aldrigt de bliver at bære. ligenu har jeg dette på. 39 mm og en rar rem. det er ikke så dårligt heller.
İmage

vh Baun
Det er i min smag dit smukkeste Omega
vh

Helt så enkelt ved jeg ikke om det er. nu fik jeg jo selv sagt "mit smukkeste Omege" om rose gold 30 mm uret jeg sluttede søndagen med, men hvad der er smukkest vil i min optik altid komme an på sammenhængen. det er ure thi hverdag og ure til fest - og alt indimellem:

İmage
İmage

At diskutere hvad der er smukkest giver næsten ikke mening. Men enig til afslappet fritid er Seamaster 300 en vinner - ikke mindst den fantastiske patina er jo uforlignelig:
İmage

vh Baun
Svar
#15
Baun Skrev:Helt så enkelt ved jeg ikke om det er. nu fik jeg jo selv sagt "mit smukkeste Omege" om rose gold 30 mm uret jeg sluttede søndagen med, men hvad der er smukkest vil i min optik altid komme an på sammenhængen. det er ure thi hverdag og ure til fest - og alt indimellem:

İmage
İmage

At diskutere hvad der er smukkest giver næsten ikke mening. Men enig til afslappet fritid er Seamaster 300 en vinner - ikke mindst den fantastiske patina er jo uforlignelig:
vh Baun
Netop - og det er jo en ren smagssag - men i min situation kan man bære lige det man vil - og skal du af med den fantastisk fint patinerede 300 så kan du jo sige til, og du ved jeg er en fedtrøv
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#16
hannover_dk Skrev:Netop - og det er jo en ren smagssag - men i min situation kan man bære lige det man vil - og skal du af med den fantastisk fint patinerede 300 så kan du jo sige til, og du ved jeg er en fedtrøv
vh

Jeg har lige denne morgen modtaget en lækker/fed mørkebrun strudserem til Seamasteren. Den matcher godt - lid mere rustik end den glatte som jeg først havde sat på.

Om uret skal sælges en dag. Måske - det er jo ikke et dress ur og ikke med box og papirer, så måske en dag Icon_e_smile . Ligenu nyder jeg den på afslappede dage.

Skulle jeg sælge den skulle det være for at komme nærmere en pre prof. Speedy, som jeg stadig har til gode at eje. Sådan en har du jo tilgengæld og de ligner nok hinandfen en del i størrelse, comfort og også "Vintage Feel" - men værkerne og skiverne er sevfølgelig vidt forskellige.

vh baun
Svar
#17
Hvad hedder modellen på det Omega Quartz ur, du har på fjerde billede, Baun?

Vh. Mads
Svar
#18
Leche Skrev:Hvad hedder modellen på det Omega Quartz ur, du har på fjerde billede, Baun?

Vh. Mads
... det er et Baun fandt i en: "Omega lykkepose" Icon_e_wink

Efter lidt betænkningstid har jeg valgt, at poste (yderligere) i tråden.
– Betænkeligheden går på, at indlægget er delvist Off Topic; men jeg håber det går.

Det er den ofte tilbagevendende diskussion om, at større ure – eller decideret stor ure; er ubekvemme.
Her er jeg uenig med Baun, og hælder oven i købet til holdningen, at dersom Baun finder store ure ubekvemme – så er han selv ude om det.

Det var så overskriften, og her er ræsonnementet, der tager udgangspunkt i Baun’s billede:
İmage
…. der fandtes i Baun’s indlæg, hvorfra er ”sakset”:
Citat:Nu er alting jo relativt. Sammenligner man Speedmaster og Navitimer med mine mindre Omega Dress ure er de store, skrumlede, remmene er bredere og man mærker dem meget mere på armen.

Jeg har det med ure som med sko. De skal være på fødderne, men man helst ikke kunne mærke dem.

Faktisk er et lille automatisk Omega på 34 mm med den lidt buttede facon noget af det mest komfortable jeg har.
Billedet viser, at uret bliver båret på den bevægelige del af håndleddet, altså ”nedenfor håndledsknotten” (distalt i forhold til Processus Styloideus Ulnae).
Næste billede viser, at denne bæring kan medføre ”nærkontakt” mellem håndoverflade og urets krone (knapper) og urets perimeter i det hele taget.

İmage

Nedenstående billede levner næppe tvivl om,…………
İmage
… at jeg bærer mine ure ”over håndledsknotten” (proximalt i forhold til Processus Styloideus Ulnae), og at billedet er "konstrueret" ved at jeg har skubbet uret ned ad armen.

Til sammenligning af de 2 måder at bære på…..
İmage
… har jeg lavet en sammenstilling af mit drengeur (31 mm), båret nedenfor min Flightmaster, der sidder på sædvanlig plads.

For mig(!) er det indlysende, at et mindre ur på den plads - påkalder sin bærers opmærksomhed langt mindre, og at uret derfor føles mere bekvemt.

Nu skal det med syvtommersøm slås fast, at der ikke er en korrekt og en forkert måde, at bære sit ur på. - Det er en personlig smag, og et personligt valg.

"Kigger man lidt ind i håndleddet" .....
İmage
... kan man se, at den bevægelige del af håndleddet er en delikat konstruktion, med mange ledflader mellem et stort antal mellemhåndsknogler.

På figuren ses et ofte forekommende brud: Scaphoideumfraktur - om hvilket Region Midt's ortopædkirurgiske afdeling skriver:
Brud på håndleddets bådbensknogle (scaphoideum) kan være en alvorlig sag.

Hvornår skal sådanne brud opereres?
Bådbenet også kaldet scaphoideum eller naviculare er en vigtig knogle, hvad angår håndleddets bevægelse og stabilitet.
Brud på knoglen kan derfor, såfremt de ikke heler op, bevirke kroniske funktionelle smerter i håndleddet tillige med en forøget risiko for hurtigere udvikling af slidgigt i håndleddet og håndrodsknoglerne.
Brud på bådbenet kan være problematisk med hensyn til knogleheling pga. en relativ dårlig blodforsyning enkelte steder i knoglen.
De fleste brud heler dog ved almindelig gipsbehandling i 8-12 uger.
Nogle gange vælger man at operere et friskt brud såfremt bruddet vurderes til at være forskudt eller, at det gaber for meget.
Gamle brud,som ikke er helede, og derfor vedvarer med at give smerter, kan man også vælge at operere - ligeledes for at mindske smerter og tendensen til slidgigt.
Traumemekanisme
Brud på bådbensknoglen opstår oftest ved fald på bagoverbøjet håndled, hvor man tager fra med hånden i forbindelse med faldet......


Ovenstående beskrivelse er i nøje overensstemmelse med egne erfaringer. I slutningen af 9'ende klasse fik min cykel "fat i" en sporvognsskinne, med et spektakulært styrt til følge.
Venstre håndled var fikseret i gips fra albuen til knoerne, i nøjagtigt 6 måneder, netop på grund af et sådant bruds langsomme heling.

For mig at se - øger et stort ur med stiv lænke placeret på den bevægelige del af håndleddet - sandsynligheden for en Scaphoideumfraktur, såfremt uheldet er ude.
Ligeledes vil det store ur hindre håndens frie bevægelse, og uvægerligt komme i nærkontakt med håndryggen - hvilket fremmer opfattelsen af, at et stort ur (altid) er ubekvemt.
Min konklusion er, at såfremt et stort ur båret på den placering forekommer ubekvemt, så er det ikke urets størrelse, der er årsag. Det er valget af placering.

Resumerende vil jeg sige, at der er ikke en forkert eller rigtig placering af uret på eller lige over håndleddet; men der er en placering, hvor store ure giver maksimal gene.
Hvad angår gene, kan mennesket vænne sig til næsten alt. Mange brugere bærer deres store ure langt nede på håndleddet og det er et personligt valg, hvad man synes bedst om.

Og efter en tilsyneladende uendelig omvej ud i Off Topic - tilbage til antallet af ure pr. uge - det er 2 - 3 stykker.

Valget af ure i ugens løb er mere humørbetinget, end lejligheds -eller påklædningsmæssigt betinget.
Min garderobe består af 2 afdelinger: 1) grimt tøj, og 2) mindre grimt tøj. Antallet af sko begrænser sig til et enkelt par, når man ser bort fra dem der klemmer og aldrig bliver brugt.

Beskrivelsen af mine mulige "outfit" er også årsagen til at jeg har solgt min guld Speedmaster.
Den blev kun brugt 2 gange, hvor jeg var mere optaget af ikke at skramme uret, end at deltage i den sociale begivenhed, hvortil det var valgt.
Ligeledes fik jeg en visualisering af uret og mig selv, som: "En rose plantet i en kokasse"
- Nej det var for dyrt og fornemt, og opfyldte kun en ejerambition, og slet ikke en brugerambition.

Er humøret til et "massivt ur"....
İmage
... er 125'eren en sikker kandidat.

Er humøret til det lidt "teknisk- aparte" .....
İmage
... er Flightmasteren selvskreven.

Er humøret til lidt "skæg og ballade"
İmage
.... gør Timecomputer III rigtig god fyldest.

Skal det være lidt mindre "teknisk", og mindre "påtrængende" ....
İmage
... er alderspræsidenten Seamaster Chronostop ("unbreakable - still going strong, since 1968") et klart valg.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#19
Leche Skrev:Hvad hedder modellen på det Omega Quartz ur, du har på fjerde billede, Baun?

Vh. Mads


Mærke og model: Omega Seamaster Quarts

Årgang: 76

Kasse: Cushion, Stål materet kasse. Fin stand med få brugsspor

Højde: 10,62 mm

Diameter: 34 mm uden krone

Skive: sølv i flot stand med stål visere og timemarkeringer i fin stand

Rem: Original integreret Omega lænke 1297

Caliber: Quarts 1342

Caliber nr.: 3960852

Ref. Nr.: 196.0083

İmage
İmage

İmage


vh Baun
Svar
#20
#Geodoc

Sjovt og interessant indlæg der måske fortjener sin egen tråd.
Jeg bærer mit over håndledsknotten altså ikke på den bevægelige del. Jeg har tit undret mig over at nogle folk har det på den bevægelige del.
På mig er det ret ubehageligt og nu større ur nu værre.
Naturligvis er det meget forskelligt hvor markeret den knogle er.
Min regel for komfort er at jeg skal kunne presse en pegefinger halvt ind under remmen/spændet på indersiden af håndleddet. så strammer uret ikke men slasker heller ikke.
var min håndledsknot ikke så kraftig var uret naturligvis endt nede på den bevægelige del Icon_rolleyes
Min erfaring har også lært mig at mine lænker og remme skal være forholdsvis tynde så flexer de bedre.
Jeg har den underlige combi af tynde håndled og store hænder. det er meget tæt på at jeg ikke kan få en lænke på uden fjeder men det går lige.
Nå som du siger smag og behag.

Den flotteste løsning tager du tit på men den komfortable bliver på Icon_e_wink
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)