Seiko 7sX6'ere - nogle spørgsmål
Tak for velkomsten Icon_smil og den gode beskrivelse.
Svar
Så fik jeg mine 3 ure hjem med posten. Flotte og hurtig levering fra England.

Men er det et problem, det Orange Neo Monster går lidt over en time for hurtigt på en dag. Jeg var forberedt på at et nyt mekanisk ur lige skulle have en måned til at komme i ro...men at det går så stærkt lyder lidt meget. De to andre går fint og tæt på at være helt præcise.

Jeg har worldwide garanti på dem inkl. garantibeviser som er udfyldte, bør jeg smutte ned med det orange til en Seiko forhandler?

/Kenn
Svar
Jeg ville bare bytte det med det samme, en time er alt for meget

Vh
Svar
Inden du bytter, prøv så lige at lægge uret med glas siden nedad i din håndflade. Giv bagkassen et par dask med to fingre. Prøv herefter at ryste uret op i god power reserve, og se om det er blevet bedre.

Hjælper det ikke, så ville jeg få byttet uret - en time for hurtigt pr. dag er over tolerancen for værket.
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete...har prøvet tricket og det hjalp intet. Den har nu gået 13 min for hurtigt på de 2 timer jeg har ladet det ligge, imens jeg legede taxa chauffør for teenage datteren. Når jeg sammenligner de to Neo Monstre...så er den oranges sekundviser også på speed eller lignende Icon_e_confused

/Kenn
Svar
Ok. Så er der nok ingen vej uden om at bytte uret ...
De venligste hilsner, John
Svar
kennls Skrev:Joepete...har prøvet tricket og det hjalp intet. Den har nu gået 13 min for hurtigt på de 2 timer jeg har ladet det ligge, imens jeg legede taxa chauffør for teenage datteren. Når jeg sammenligner de to Neo Monstre...så er den oranges sekundviser også på speed eller lignende Icon_e_confused

/Kenn
Det er klart den viser er på speed når det går for hurtigt - den kører jo efter balancen som nok sidder skævt, så du kan se med det samme om det med at banke på det virker - så holder den op med speed kuren - men prøv lige igen - om på maven med glas ned - og et par GODE slag på ryggen af uret - du skal flytte en balance ind på plads i teorien.
Hvad kan der ske - der skal jo retur ellers - og du ødelægger det ikke - så giv det nogle gode ryk -
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Til gengæld er jeg imponeret over mit Neo Black Monster...super komfort og går kun ca. 10 sek for stærkt i døgnet.

Har indleveret mit Neo Orange Monster til en Seiko forhandler, som lidt modvilligt indsendte det under garanti til Seiko.

/Kenn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)