Spørgsmål
Kiggede lige på Rob's hjemmeside. Hvordan bærer monsterwatches.nl sig egentlig ad med at sælge så billigt?
Svar
AD

Authorized dealers obtain their watches directly from the manufacturer or the manufacturer's authorized agents. An authorized dealer is able to offer the manufacturer's warranty, plus all official papers or certificates, warranty cards correctly filled out, booklets, and any other materials intended by the manufacturer to accompany the watch. Authorized dealers have access to manufacturer literature, support, training, and parts.

GM

Gray market dealers are essentially non-authorized re-sellers. Gray market dealers obtain their watches from a variety of sources all over the world, and they cannot offer the manufacturer's warranty. Because "Gray's" bypass authorized channels, they usually offer lower prices than authorized dealers. Some gray market dealers offer their own warranty, however you can never be sure about the quality of the person who will work on the watch, their training, or their access to parts, should the watch require repair. Some gray market dealers do not offer all boxes and papers that originally accompanied the watch. Some gray market dealers deface watches by removing the serial number. This can make the watch impossible to trace if stolen, and it can render the watch uninsurable. In some US states, removing serial numbers is illegal, and a watch with the serial number removed can be presumed stolen. For more information on the gray market, please take a look an

En af mine bedste venner købte et PO ved GM i Tyskland, betalte 50% af prisen, men man får så ikke garanti med, det er prisen man betaler.

Vh
Svar
sørenpp Skrev:Kiggede lige på Rob's hjemmeside. Hvordan bærer monsterwatches.nl sig egentlig ad med at sælge så billigt?

Han tjener nok ikke så meget per ur som f.eks. urskiven, derudover kan han sikkert købe urene ind billigere.

Vh
Svar
Der er åbenbart forskel på indkøbsstedet. Her har jeg lige sakset fra en engelsk agent:
Watches marked with "PT warranty" will be issued with a "Precision Time" warranty card . All watches issued with a "PT Warranty" card requiring warranty repair claims are only valid through Precision Time. All products sold by Precision Time Ltd are guaranteed to be new and authentic sourced from authorised jewellers from the EU.
Products sold with the "Manufacturers warranty" can be sent directly to the manufacturers service centre (listed in the service book) or sent to Precision Time.

Så, til trådstarter: tjek garantioplysningerne, hvis du benytter netkøb.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette Skrev:Jo da - og endda Omegas helt ægte. Det samme for min MB, som var parallelimporteret, men hvor Merdeces-DK skam reparerede på den helt ægte MB-garanti.

Når man køber hos på "Grey market" er det fordi, at en butik som er AD (og får urene tilsendt) har solgt disse til en 3. part (erhverv), som herefter sælger dem videre til en privatperson. Da det ikke er velset af urmærkerne at man sælger til disse erhverv (og man risikerer at miste sin AD-status) vælger forhandlerne ofte ikke at stemple garantibeviserne. Men er ens world-wide garantibevis ikke stemplet, har en autoriseret Omega/Rolex/Seiko forhandler ikke mulighed for at sende den til garantireparation. De vil dog ofte gerne yde service på den, men så står den på egen regning. AD'erne sælger til grey forhandlerne da de skal leve op til visse minimumssalgskrav for at fortsætte om AD'er. Dette gør, at urene oftest er en smule billigere end normalt. Mercedez forhandlere sælger jo ikke deres spritnye biler til brugtvognsforhandlere og derfor findes dette marked ikke ved f.eks. biler. Icon_e_smile
Svar
Næ - men Mercedes og Eheim (de eneste, jeg har erfaring med) bliver altså repareret under den danske importørordning, selv om de er enten parallelimporteret eller købt ex. i Tyskland.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette Skrev:Næ - men Mercedes og Eheim (de eneste, jeg har erfaring med) bliver altså repareret under den danske importørordning, selv om de er enten parallelimporteret eller købt ex. i Tyskland.

Det har heller ikke SÅ meget med ure at gøre Icon_e_wink

Vh
Svar
Tak for gode svar og tips!

Jeg vil også gerne spørge Kristoffer, eller andre Seiko-interesserede, om de ved, hvor vidt den model der hedder Premier SNP001 har selvlysende visere og timeindeks?
... jeg synes ikke rigtig det sådan ud på billeder, og jeg har ikke lige kunnet finde nogen oplysninger om det.
Svar
Jette.
Det du normalt skal betale for er porto og et gebyr for at pakke uret ind og sende til grossisten, med de porto priser vi har i dag, med forsikring er det jo lidt af en udskrivning. Din bil bliver lavet på et autoriseret værksted hvor MB så betaler værkstedet for at udføre rep på din dyt....
SÅDAN er det ikke i ur-verdenen, da skal uret til grossisten der så muligvis reparerer uret eller sender det til fabrikken..... og det tager tid....
Det er desværre to meget forskellige verdner du sammenligner, sorry Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
sørenpp Skrev:Tak for gode svar og tips!

Jeg vil også gerne spørge Kristoffer, eller andre Seiko-interesserede, om de ved, hvor vidt den model der hedder Premier SNP001 har selvlysende visere og timeindeks?
... jeg synes ikke rigtig det sådan ud på billeder, og jeg har ikke lige kunnet finde nogen oplysninger om det.

SKal lige siges jeg ikke kender lige det seiko, men har googlet lidt og set på billeder af det, 99% op at der ikke er lume på det ur.

Du kan skrive til Rob, han har det til salg http://www.monsterwatches.eu/eu/index.ph...ion/snp001 og spørge hvis du vil være 100% sikker:D

Vh
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)