Bukkejagt med det rette ur på....
Fint ur Baun Icon_e_smile Om man skyder en buk eller slagter en opdrættet ko, gris, ect. kan vel i grunden komme ud på et. Eneste forskel er at det ene er vildt levende og det andet er opdræt. I begge tilfælde reguleres bestanden jo efter omstændighederne. Så længe jægerne overholder de gældende love og retningslinjer der forelægger. Jeg kender mange jægere og ved de har stor respekt for naturen. Anyway er jeg ikke selv jæger og tænder absolut ikke ved tanken, men fair nok andre gør.

/Mads
Svar
Det var dog et usmageligt billede...
Svar
Jeg giver Mads ret - havde det nu været en flot laks eller en lørdags-bøf så var der nok ikke nogen der havde haft moralske skrupler af det. Der er mange ting i dette samfund der kan hidse mig op, men et dødt/skudt dyr kan ikke når jeg ved at alle love og bestemmelser er overholdt og at det er en i ordest bedste forstand professionel jæger vi har med at gøre!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Er selv jæger og må sgu nok også erkende at jeg finder billedet en kende respektløst for ikke at nævne direkte usmageligt....... Jagt er for gentlemen og handler om at respektere naturen og de dyr der nedlægges. Det syntes jeg ikke billedet illustrerer. Havde billedet indeholdt en stolt jæger med et lækkert ur om armen og en elegant kanon, så havde det været noget ganske andet...... Billedet her er.....hmmmtja, nedværdigende for dyret vil jeg mene.
Men ja - Lækkert ur.

Om man er modstander eller tilhænger af jagt er jo op til den enkelte - Men hyklere der syntes det er "synd" for de dyr der skydes, samtidig med at de stopper sig med burhøns, slagtekvæg og mishandlede danske grise hver aften - skal bare snøre kagehullet til, for de har da slet ikke fattet hvad det går ud på.
Svar
Forstår ikke alle dem der er modstandere af jagt?
Er der virkelig så mange vegetare herinde, for det er da meget bedre at spise et dyr man selv har skudt, der har haft et godt liv i naturen, end at sætte tænderne i et dyr der har haft et lorte liv i fangeskab.
Det er lidt det samme som at sige man ikke spiser kød, fordi det er synd for dyret, og så samtidig gå med ting af læder, f.eks. en læder strap til uret.
Hvis morale er godt, må dobbeltmorale være dobbelt så godt.
Prøver selv at undgå alt der hedder burhøns og ikke øko gris og ko, aller helst direkte fra bondemanden, men er jo ikke altid man kan det.
Tror folk tager afstand fra jagt burde tage med ud og opleve det før de svinede det til.
At billedet måske er lidt nedværdigene stillet op er så noget andet, men tror sku hjorten er pænt ligeglad på daværende tidspunkt.

Vh
Svar
Først vil jeg side at jeg synes det er et lækkert ur....et som jeg engang selv havde og var glad for Icon_e_biggrin

Dernæst til den mere generelle "og temmelig off topic" snak, om ens forhold til jagt.
Jeg forstår ganske udmærket at der er et behov for at regulere bestanden osv. af både praktiske og naturlige årsager og har ingen problemmer med dette.
Jeg er selv ivrig kødspiser, og man kan vel argumentere for, at et dyr der har levet i frihed, indtil det bliver skudt, har haft et bedre liv end de fleste opdrættede dyr.
Jeg synes ikke det er mere synd for de dyr, end nogle andre, men der hvor kæden hopper af for mig, er årsagen Icon_e_surprised
Er man ansat til at "vedligeholde" en bestand, er det fint, men når det er lysten der driver værket, så forstår jeg det ikke.
At man kan synes det er "fedt" at være i naturen...fint.
At man kan synes dyrene er fantastiske.......fint.
At man finder glæde/nydelse eller hvad det nu er, ved selve "drabet".....ikke så fint.
Det farer simpelthen hen over hovedet på mig, at man kan være vild med den følelse, det må være, at tage livet af et levende væsen. Icon_e_surprised
Så for mig er vedligeholdelse af en bestand helt fint, og vel egentlig bedre for dyrene/naturen i den sidste ende.
Men at folk kan glædes ved det, synes jeg er en ubehagelig tanke.

Så min konklusion må være, at jeg forstår der er dyr der skal skydes, jeg forstå bare ikke dem der har lyst til at gøre det............
Svar
Jeg tror ikke at dem der skyder dyr syntes det er lår klaskende sjovt, men hvis man vil spise kød indebærer det nu engang at man skal slå et andet levende væsen ihjel, ellers må man spise selvdøde dyr eller holde sig helt fra kød.
At gå på jagt uden at spise dyret, altså kun for "sportens" skyld syntes jeg også er dybt usmageligt og virkelig ulækkert, men hvis det er for at få et lækkert stykke kød kan jeg sagtnes forstå det.

Vh
Svar
Helt enig med Kim T.

Super godt beskrevet.
Mvh Kim 
Svar
kristofferJ Skrev:Jeg tror ikke at dem der skyder dyr syntes det er lår klaskende sjovt, men hvis man vil spise kød indebærer det nu engang at man skal slå et andet levende væsen ihjel, ellers må man spise selvdøde dyr eller holde sig helt fra kød
Den holder altså ikke Icon_e_confused

Jeg har spist masser af super lækkert kød og aldrig selv trykket på aftrækkeren.
Som skrevet tidligere, har jeg ikke noget imod det, jeg forstår det bare ikke.
Jeg kan sagtens spise kødet, men det gør da ikke at jeg har lyst, eller er nød til at slå dyret ihjel.
Det er trods finanskrise osv. stadig ikke nødvendig for 99.9% af DKs befolkning at jage for at overleve.
Jeg vil til hver en tid påstå, at hvis man går på jagt er det fordi man kan lide det, ellers ville man bare købe kødet......
Svar
Nu bliver det pludseligt gjort til et spørgsmål om man er for eller imod jagt. Jeg skrev blot at jeg mente, at billedet var usmageligt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)