Swiss made vs. swiss movement i ure fra Christina London
Hej.
Jeg startede så småt at være interesseret i ure fra december sidste år, hvor jeg fik mit første Omega. Dette er dog min første tråd og håber derfor, at I bærer over med mig.

Nu, jeg kom i en diskussion med en veninde, hvor hun mener hendes nye Christina London ur er swiss made fordi det står på urskiven.

Fra en tidligere tråd: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6004&hilit=Christina+London" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=6004&hilit=Christina+London</a><!-- l -->" bekræfter I, at det er 100 % produceret i Herning, men jeg har altid været af den overbevisning, at et ur så har swiss movement og ikke swiss made, da over 50 % af urets dele skal være produceret Schweiz.

Kan I forklare det?
Svar
Anvendelsen af den beskyttede betegnelse "Swiss made" er nøjere beskrevet i Ω Link Centralen - Kapitel 4.
Informationerne er sorteret alfabetisk. Gå blot frisk til "S" og find "Swiss made".

God fornøjelse

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Anvendelsen af den beskyttede betegnelse "Swiss made" er nøjere beskrevet i Ω Link Centralen - Kapitel 4.
Informationerne er sorteret alfabetisk. Gå blot frisk til "S" og find "Swiss made".

Hej og tak for det hurtige svar.

Det var den side, jeg selv havde fundet tidligere, men jeg er stadig tilbage til samme problemstilling:

- Hvordan kan et ur, designet og produceret i Danmark, være "swiss made"?

"It therefore requires that the assembly work on the movement (the motor of the watch) and on the watch itself (fitting the movement with the dial, hands and the various parts of the case) should be carried out in Switzerland, along with the final testing of the movement. It also requires that at least 50% of the components of the movement should be manufactured in Switzerland."

Over 50 % af delene kunne være produceret Schweiz, men der står stadig, at det skal være "samlet" i Schweiz, hvilket (grundet link i tidligere tråd), der står det ikke er.

Den sidste mulighed er, at Danmark ikke er med i den aftale, som Schweiz har lavet med divserse land, men vores hungren for global anerkendelse burde eliminere den mulighed?
Svar
Svaret er meget simpelt. Christina urene bliver ikke produceret i Danmark! Fjernøsten og Schweiz, er de to steder de bliver produceret.

Der står det er et 100% dansk firma... Men danske firmaer kan sagtens bestille en omgang ure i Schweiz, eller i fjernøsten...
Svar
Hej her er et lille udpluk fra en artikel =

Switzerland is the hometown of the world’s grandest names of watches. The Christina Design London timepiece collections are also made in this great country. Every design of Christina Design London is meticulously created by a Danish mind while its mechanics were made by the Swiss

taget herfra =
http://www.sunnywatches.com/watches/chri...ondon.html

håber det kunne give dig nogle svar Icon_e_smile

mvh
Svar
RunesS Skrev:Svaret er meget simpelt. Christina urene bliver ikke produceret i Danmark! Fjernøsten og Schweiz, er de to steder de bliver produceret.

Der står det er et 100% dansk firma... Men danske firmaer kan sagtens bestille en omgang ure i Schweiz, eller i fjernøsten...

Rune, tror du blander Skagen Denmark ure med ind her de bliver nemlig fremstillet i fjernøsten, ikke christina watches Icon_e_smile
Svar
RunesS Skrev:Svaret er meget simpelt. Christina urene bliver ikke produceret i Danmark! Fjernøsten og Schweiz, er de to steder de bliver produceret.

Bum bum, jeg havde ikke regnet med, at det var så simpelt! Her gik jeg og forventede et juridisk argument, der ville tage en fremmedordbog af forstå...

Bare af interesse... Er det så kun markedsføringen og traditionen hos de store firmaer (Rolex, Omega, Breitling etc.), der gør, at priserne er så høje?

Prisen på et ur fra Christina London ligger jo i den overkommelige ende, selvom det skal igennem en længere proces for at blive brandet "swiss made". Jeg tænkte, at det naturligt måtte hæve prisen?
Svar
lajzen Skrev:

Rune, tror du blander Skagen Denmark ure med ind her de bliver nemlig fremstillet i fjernøsten, ikke christina watches Icon_e_smile

Nej, jeg blander dem ikke sammen... Men jeg troede de havde nogle modeller med, i det mindste, værker, fra østen... Seiko Epson, Miyota osv. Men det kan godt være de ikke har. Jeg har ikke særlig mange Christina ure, igennem hænderne til dagligt. Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)