19-05-2011, 08:38 PM
|
Omega Seamaster Capuccino
|
|
19-05-2011, 08:51 PM
Den er jo morsom i en samling. jeg ved ikke om der er samlere som er specielt begejstret for ure med speciel patina.
Selv ville jeg ikke give mere end at den kunne redailes og sælges uden tab. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
19-05-2011, 09:30 PM
Havde det været Rolex havde den jo givet langt højere pris. Det er jo som frimærker med "omvendt ramme" og andet "pjat" - åbne lukkede 6 og 9 taller , spider dial, cream dial, double red - feet first - og hvad ved jeg- alt sammen noget der intet har med urets kvalitet at gøre, men "varianter" og sjældenhed - men i Omega - der er det jo ikke lige så almindeligt at det giver ekstra, og der er vel ikke nørder der har registreret varianter ligeså flot som i Rolex. Omega folk synes at fokusere på selve modellens sjældenhed og ikke på varianterne - nok fordi der ikke er helt lige så mange samlere. De mange samlere kræver jo man finder noget sjovt til at bringe priserne op.
Cappocino dial er jo kendt nok, og den er da fantastisk i sin patina. Jeg aner ikke hvad det gør for prisen - men det er et flot fund vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
19-05-2011, 10:11 PM
Havde det været et Datejust ville det ikke trække ekstra priser pga. skiven. Tværtimod. Det er langt fra alle Rolex skiver der er "specielt patinerede" der koster ekstra. Patinering af Rolex skiver trækker faktisk kun ganske sjældent voldsomt op. Eneste eksempler jeg kan komme på der trækker markant højere priser pga misfarvet skiver er 16520 Patrizzi og 16550 Ivory. Der er andre der går fra sort til brunlig, men det er max 10-15 % højere priser de kan trække. Spider dials trækker i min verden prisen ned.
Mht. de modeller der har varierer i skiver som Sub 1680 og SD 1665 handler det oftest om alderen frem for skiven. Der findes flere double red SD end hvide f.eks. Det er gør den DRSD mere eftertragtet er alderen. Lidt som Omega speedmaster hvor de ældste trækker de højeste priser. Dog kan der være modeller der er mere eftertragtet pga. korte produktionsperioder. Men det kræver OGSÅ af modellen varierer fra mængden. Se blot Sub 168000 der kun er produceret under et år, men stort set koster det samme som 16800 og 16610 da der ikke er visuel forskel. /Mads
19-05-2011, 11:45 PM
Mads Gjødesen Skrev:Havde det været et Datejust ville det ikke trække ekstra priser pga. skiven. Tværtimod. Det er langt fra alle Rolex skiver der er "specielt patinerede" der koster ekstra. Patinering af Rolex skiver trækker faktisk kun ganske sjældent voldsomt op. Eneste eksempler jeg kan komme på der trækker markant højere priser pga misfarvet skiver er 16520 Patrizzi og 16550 Ivory. Der er andre der går fra sort til brunlig, men det er max 10-15 % højere priser de kan trække. Spider dials trækker i min verden prisen ned.Du har jo ret - men fanger nok også mit point - og Patrizzi og Ivory er jo i alle fald rene patineringer der er kategoriserede og trækker op. Jeg synes også rent prismæssigt at jeg ser spider dial gøre det, men er ikke når så sikker som du. Rød skrift på DD er vel heller ikke i de årgange så meget mere sjældent end hvid, men af en eller anden grund (ser måske bedre ud og er i alle fald mere usædvanligt i forhold til Rolex) trækker den jo også meget mere. Samleriet afspejles også tydeligt i tilbehøret der helst skal være komplet, hvor nogen kunne mene, at et anker eller et yderkarton var ret uvæsentligt og helt marginalt ved et ur. Der er noget frimærkesamleri over det - og det er nok lidt stærkere i Rolex end i så mange andre mærker. (samleriet er måske i sig selv større vil du måske så sige - og tja - jo måske nok) Det er der ikke noget galt I, noget skal jo bestemme prisen. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
20-05-2011, 09:31 AM
Hej!
Den er da anderledes, men som samler vil jeg købe og værdiansætte den, som med defekt skive. Jeg går efter så pæn og original skive som muligt når jeg køber, og hvis jeg købte den skulle skiven renoveres eller der skulle købes et defekt ur med god skive der kunne sættes over. Sjovt nok synes jeg at jo ringere skiven er på ure til salg, jo mere smuk og charmerende beskrives patinaen i annoncen Det kunne være intressant at vide hvordan sådan en patina opstår, det ligner jo nærmest et tykt lag mørkt lak, hvis det er nogen der er kommet ind i urkassen som røg (det kunne jo være uret plejede at ligge på kanten af askebægeret ved en storryger) kunne man være bekymret for urværket om det også er helt sovset sammen. Har du haft det åbnet? Mvh Thomas Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
20-05-2011, 10:41 AM
værket er i toptilstand (meget smukt værk). min egen teori om skiven er sol, sol og atter sol. Lakken misfarves og bobler op. ref 2849-3sc cal. 503.
20-05-2011, 11:08 AM
Hej!
Ja solen kan være en forklaring. Her er mine: 2849-7SC cal. 503 guldkappe på stål 2849-2SC cal. 503 stål (patineret, men billig og serviceret) Mvh. Thomas Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
20-05-2011, 12:16 PM
hannover_dk Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Havde det været et Datejust ville det ikke trække ekstra priser pga. skiven. Tværtimod. Det er langt fra alle Rolex skiver der er "specielt patinerede" der koster ekstra. Patinering af Rolex skiver trækker faktisk kun ganske sjældent voldsomt op. Eneste eksempler jeg kan komme på der trækker markant højere priser pga misfarvet skiver er 16520 Patrizzi og 16550 Ivory. Der er andre der går fra sort til brunlig, men det er max 10-15 % højere priser de kan trække. Spider dials trækker i min verden prisen ned.Du har jo ret - men fanger nok også mit point - og Patrizzi og Ivory er jo i alle fald rene patineringer der er kategoriserede og trækker op. Jeg synes også rent prismæssigt at jeg ser spider dial gøre det, men er ikke når så sikker som du. Spider dials deler vandene lidt, men nogen forsøger at blæse dem op til noget specielt og forlange kassen for dem Mht. at Rolex samleriet er mere "fanatisk" mht. små forskelle er vi da så ganske enige. Kan faktisk ikke komme i tanke om andre mærker hvor det eksisterer. Så er der tale om LE, militær modeller, eller lignende. /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)