Åhhhh disse remme
Jeg blev i marts ejer af mit første Panerai. En PAM312 blev det.
Jeg havde været seriøst på udkik i nogen tid og ville helst have nyt, som det første i det mindste.
Skal jeg have et mere køber jeg gerne brugt.

Da jeg startede min søgen efter hvilken model jeg skulle købe vidste jeg godt at remme var et issue men at det var så stort vidste jeg ikke.
Jeg tænkte blot at det var noget for de andre;-)

Her ca. halvanden måned senere og flere remme rigere er jeg blevet klogere.
Jeg håber at det klinger bare en smule af ellers skal jeg måske til at have mig en avisrute.
Nej, det er heldigvis ikke helt så slemt som det lyder men mere ramt end jeg havde troet er jeg da.

Jeg har besluttet at min 312´er skal med mig på ferie til sommer og i den forbindelse skal jeg have mig en waterproff strap.
Der følger naturligvis en gummi rem med uret. Jeg har ikke prøvet denne endnu.
Jeg syntes at den OEM croco som blev leveret med uret i længde 115/75 er for kort så den er røget i kassen og da gummi remme har samme længde tror jeg at den bliver der også.

Jeg skal ikke dykke men blot bade og snorkle.
Hvad bruger I til vandet?
Svar
Hey

Jeg bruger selv en læderrem. De holder fint, skal bare være lavet af noget kraftigt og godt læder. Skal være læder hele vejen igennem. Remmen skal så bare smørres med olie så den ikke tørre ud efter den har været i vand.

Se evt. på Jan J's side, <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.watchblog.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.watchblog.dk</a><!-- w --> han bruger også sine remme i vand.

Det er min erfaring, men ellers kan en Zulu rem jo bruges.
Svar
Tja...personligt ville jeg vælge en lækker læderrem og behandle den med voks...jeg ser selv frem til at daske til poolen i spanien med min 285 på håndleddet....flash flash!!

Rolex Seadweller 16600 2008
IWC BP 5002 2005
Svar
Jeg selv kan vel kategoriseres som letter pernittengrynet med mine ting og er ny i denne remme verden og vil være lidt nervøs for at behandle/dyppe mine nye remme.
Måske jeg skulle købe en let brugt kaste den ud i forsøget.

Det lyder rigtigt fristende med en læderrem og jeg er klart enig med stig01, meget mere flashy.
Bliver remmen helt vandafvisende, der er vel ikke meget ved en gennemblødt læderrem resten af dagen.
Eller har I bade rem og skifter efter endt bade dag? (lyder totalt nørdet det her;-))
Hvilken voks/olie anvender I?
Svar
Jeg ville personligt aldrig bruge en OEM rem, da de har et skumlag mellem læderet. Det vil opsuge vand og ødelægge remmen.........

Ved dog at de har lavet en OEM vintage serie i remme, som er læder hele vejen igennem, lidt som de gamle remme.

Selvfølgelig vil man kunne ødelægge remmen, men jo ikke mere end man ødelægger de originale ved at benytte dem om sommeren mens man sveder.....

Køb en lækker ammorem som kan klare at blive hærget - men husk at remmen bliver stiv når den er tørret efter vandturen.......
Svar
Hver gang jeg havde mit Pam med på badeferie, var det med OEM velcro.
Det fungerede 100 % IMHO

İmage
İmage
İmage
Svar
Den velcro ser faktisk spændende ud.
Hvad har du måtte slippe for den?

Hvis det bliver en læderrem.
Hvilken olie eller vox anvener I.
Svar
Rattrapante Skrev:Den velcro ser faktisk spændende ud.
Kan ikke huske det, men mener de ligger omkring 800,-
Svar
Kim T Skrev:
Rattrapante Skrev:Den velcro ser faktisk spændende ud.
Kan ikke huske det, men mener de ligger omkring 800,-

Det er godt nok billigt for en OEM rem. Hvor fandt du den henne?
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar
Som jeg skrev, så har jeg svært ved at huske det.
Det er lang tid siden.

Men den var brugt.
Så det er bare med at lede på div. forums.

Men jeg mener altså heller ikke at den var så dyr hos Klarlund.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)