Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Får et ur med posten måske i morgen som jeg ikke kan nå at få nyt glas på inden UR11, så jeg tænkte at prøve at polere det.
Så jeg vil gerne høre hvad i bruger, har hørt om tandpasta, slipol, glaskeramisk rens m.v.
Skal evt. dybe ridser slibes væk med fint sandpapir først eller?
Hvad har i bedst erfaringer med af polermiddel og gerne beskriv fremgangsmåden.
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg har tidligere brugt noget ? (arcryl-slibemasse??) som kan købes ved T. Hansen - sidder lige på job og tuben ligger derhjemme!
Har ikke erfaring med dybe ridser, men til små ridser på Omega Speedmaster (hesalit-"glas") er det fint-fint!
Hvis du skal bruge sandpapir skal det være meget fint (1-2.000) vil jeg tro???
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
JohnFyn Skrev:Jeg har tidligere brugt noget ? (arcryl-slibemasse??) som kan købes ved T. Hansen - sidder lige på job og tuben ligger derhjemme!
Har ikke erfaring med dybe ridser, men til små ridser på Omega Speedmaster (hesalit-"glas") er det fint-fint!
Hvis du skal bruge sandpapir skal det være meget fint (1-2.000) vil jeg tro???
Kunne det være denne?
[url]"http://www.thansen.dk/product.asp?c=5231499342&n=1227177116&pn=1227191972" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thansen.dk/product.asp?c=523 ... 1227191972[/url]
Eller denne?
[url]"http://www.thansen.dk/product.asp?c=5231499342&n=1227177116&pn=1227208965" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thansen.dk/product.asp?c=523 ... 1227208965[/url]
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Max tandpasta ser ikke ud til at have skadet min Speedmaster....endnu
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
sandpapir lagt på en eftergivende bund - fx skumgummi - en blød musemåtte.
først korn 500 og så korn 1000 - efterfølgende polering med polermiddel, Polywatch eller polermiddel til keramiske kogeplader.
vh baun
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Givet Likes: 0
Når Du bruger sandpapir på en blød grund, pas på at uret ikke dykker for dybt ind. Ellers virker det helt fantastisk, selv op til 0,1 mm. Jeg spørger mig dog, om det ikke er muligt at "fylde" dybe hul op, ligesom det bliver gjort med bilruder.
Skift ur, når du står op!
•
olof Skrev:Når Du bruger sandpapir på en blød grund, pas på at uret ikke dykker for dybt ind. Ellers virker det helt fantastisk, selv op til 0,1 mm. Jeg spørger mig dog, om det ikke er muligt at "fylde" dybe hul op, ligesom det bliver gjort med bilruder.
Det er jo også et spørgsmål hvor meget men gider gøre for at spare et par 100 kr..... jeg polerer næsten kun hvis det er småridser - eller som i TDN's situation - men kan ikke nå at skifte glasset før en udstilling eller lignende - det kan være at man er "nødt" til at bære uret lige idag eller imorgen.
vh Baun
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Rigtigt, desværre har jeg flere ure, hvor jeg kan ikke få et nyt glas - f.x. til min Bulova chronograph, til et par Tissot-ure, en Enicar dykkerur (så vidt jeg husker).
Skift ur, når du står op!
•
olof Skrev:Rigtigt, desværre har jeg flere ure, hvor jeg kan ikke få et nyt glas - f.x. til min Bulova chronograph, til et par Tissot-ure, en Enicar dykkerur (så vidt jeg husker).
[/img]
Nåe... ja - det havde jeg ikke lige tænkt på. jeg troede vel egentlig at man altid kan få et nyt glas.
vh Baun
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
olof Skrev:Rigtigt, desværre har jeg flere ure, hvor jeg kan ikke få et nyt glas - f.x. til min Bulova chronograph, til et par Tissot-ure, en Enicar dykkerur (så vidt jeg husker).
Hvorfor er det du ikke kan få nyt glas til Bulova'en? Jeg kan jo overse noget, men det ligner da et standard armeret glas?
•