Hvor gammel er min Constellation?
#1
Hej Urtosser:)

Jeg håber at der er en eller flere af jer, der kan hjælpe mig lidt med oplysninger på min Omega Constellation?

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor gammelt uret er?
Og hvad sådan noget er værd?

Uret har cal. 561 og er chronometer certificeret!

Det har følgende serie nr. 18328031 og bagkasse nr 14393 61 sc

Jeg har ikke kunne oploade billederne da filerne er for store:( Men I kan få en beskrivelse:

Uret i en flot stand, skiven er næsten mint, har kun en lille smule patina. Kassen er også flot velholdt og uret er monteret med originalt Omega plexi glas + krone... Uret er montoret med hirsch rem, men skal have fundet et originalt Omega spænde på et tidspunkt:)
På bagkassen er der Constellation logo i guld..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt...

Mvh

Nielsen11
Svar
#2
det er fra 1960 til 1962. Du kan bare uploade billeder til f.eks. photobucket og så kopiere den linje under billedet der hedder IMG og sætte den ind her, så kommer billederne.

Den findes som 18 k guld (dyrest naturligvis) og som 14 K med stål bagside om som rent stål (bortset fra plaketten)

En del af dem kan naturligvis være helt velbevarede med originale visere/krone osv - andre kan der være skiftet ting på, men værket passer i alle fald.

Billeder siger mere end ur
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej Nielsen11 - Velkommen på forum.

Et rigtig godt sted at begynde, når man undersøger et Omega urs oprindelse, alder, type og opbygning er: Omega Vintage Watches Information - Det er gratis at tilmelde sig, og det medfører ingen spam.

En søgning i informationsdatabasen på kassereferencen: 14393 medførte nedenstående forslag:

İmage
(klik billede for større visning)

I toppen af billedet vil du kunne se linket: How old is my watch (PDF)?. Her er det værknummeret, der skal bruges, altså 18.xxx.xxx

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#4
Hov Hannover - der var vist en "krydsning", hvor jeg var for langsom Icon_redface
Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Den rigtige kasseform, det rigtige værk og crosshair - NAMMENAM!!!! Icon_cool
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
#6
Det er en fin Constellation model.... med ganske stor variation indenfor samme Regnr:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=11188&p=100801&hilit=14393#p100801" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=11188&p=100801&hilit=14393#p100801</a><!-- l -->

vh baun
Svar
#7
Takker for modtagelsen og de hurtige svar Icon_e_biggrin Det er godt at høre at jeg ikke er gået helt galt i byen! Skiven ligner dog ikke dem der vist på nogle af billederne... Har heller ikke set denne type skive i de modeller jeg har set på nettet?!

Fik vist ikke skrevet at kassen var i stål og så er det kun Constellation logoet der er i guld!

Er der en der vil komme med et forsigtigt bud på hvad uret er værd?

Jeg har uploaded billeder til photobucket som hannover anbefalede Icon_e_biggrin

İmage

İmage

Mvh

Nielsen11
Svar
#8
mellem 4 og 7 K meget afh. af stand.

Hvis det er fint over det hele handles Constellation efterhånden til over 6K, men man kan ofte købe dem på auktioner ol. til ca 4 K, så skal man selvfølgelig regne med service, nyt glas og krome og oftest også en ny rem.

Dine billeder er ikke gode nok til at jeg kan sige noget sikkert om standen; men umiddelbart ser det mindst "ok" ud Icon_razz

vh baun
Svar
#9
jeg er - nok ikke underligt - enig emd mr Omega aka Bauns bud på pris. Kronen virker skiftet fra den kantede TROR jeg men alt andet ser OK ud og standen - trods billederne ikke er så skarpe - ser OK ud mindst - bla.a. ses slid ofte ved at de små stjerner i logoet er næsten væk - og skiven ser også rimeligt ren ud.

Du skall jo ikke sælge, men sikre at glasset er klart (pudses let med lette slibemidler som keramikkomfur rens eller sågar tandpasta) lad være med at hælde vand over uret specielt i krone siden - og så en rem der lige er dig - og du har et ur til "aftenbrug" - behageligt og med historie
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Hej igen,

Det var godt meget det er værd... tør næsten ikke sige hva jeg så har givet for det Icon_e_smile Uret er købt til at det skal være dress ur, så har ikke i sinde at sælge det lige forløbigt:)

Beklager at billederne ikke er så gode, men det er taget med mobil kamera og kan bare ikke blive bedre uanset hvad jeg gør!!

Uret har lige fået monteret nyt plexi glas + krone og så bliver det serviceret her i næste uge, så det er i tip top stand.

Jeg takker for de hurtige tilbage meldinger og den gode velkomst her på sitet Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: