Hvad ville i købe 40-45 k
Jeg er 40 - 45 k til ure køb.

Mit tanker går på om jeg skal købe f.eks et Panerai som jeg har ønsket mig i mange år
og et Rolex SD som jeg bare synes er det fedeste Rolex.

eller har i nogle nogle helt andre ider.

Dan
Svar
Jeg ville finde et brugt AP RO ref. 15300. Uret er i en klasse over både Rolex og Panerai. Desuden er det i mine øjne et all-round ur der både kan gå til badetøfler og laksko Icon_e_wink

Både Panerai (med in-house) og Rolex kunne også være aktuelt. Ganske lækre i prisklassen, og skulle du på et tidspunkt udskifte, er de lette at komme af med uden det store tab.

/Mads
Svar
Hej Dan.
Hvad skal du bruge uret til?
Eks. er AP 15300 et fedt ur men er du meget i vand eller har du en aktiv livsstil ville jeg tage en Sub eller SD.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Ingen seriøs ur-samling/ur-fanatiker uden mindst ét Rolex i samlingen Icon_e_wink
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
det skal lige siges at jeg bliver 30 år til maj så det er en gave til mig selv.
og så skal det/de bruges på mit arbejde som byggeleder.

ang. AP synes jeg 15300 er lidt for fin til mig.
Hvis det skulle værer et AP så er drømme et 15703
Prisen er desværre for høj lige pt
Svar
Du har snakket om Panerai i LANG tid.
Nu er tiden til det Icon_e_wink

Husk du kan stadig nå UR11.............
Svar
Panerai´et er stort set sikkert jeg skal bare finde et til den rigtige pris

så spørgsmålet er faktisk bare hvad skal nr.2 være for et

eller skal det bare være et til 40-45k?
Svar
Som med så meget andet, kommer du jo længst ved at købe lettere brugt, så det ville jeg gøre i dit sted. Min erfaring er, at man ret let kan finde brugte ure, som er i nylignende stand, så deraf min betragtning.

Hvis du har gået og kigget Panerai i nogen tid, så spring ud i det Icon_e_wink Hvis du vælger en PAM i en rimelig prisklasse, kan du jo supplere med et godt og funktionelt arbejdsur, f.eks. en Omega Chrono af en slags. På dén måde har du en god undskyldning for at købe to ure, frem for et Icon_e_wink Icon_razz

I sidste ende er beslutningen jo din, så jeg ser frem til at følge processen og høre, hvad du ender ud med Icon_e_smile

Og skal vi så ikke se at få et par billeder med i denne tråd Icon_question Icon_e_wink Icon_e_biggrin

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Panerai og SD er begge rigtige "byggeplads ure". Du skal dog huske at en Panerai 112 som jeg selv har, bare skal hoere om ridser i radioen, foer end det kommer til at se trist ud. Et Rolex SD, eller maaske Panerai Submersible etc er noget mere langtids holdbare...

/J
Svar
En PAM med masser af små brugsspor kan skam også have sin charme, synes jeg - og så fortæller det jo en masse historie Icon_e_smile

[url]"http://forums.watchuseek.com/f75/some-random-photos-my-pam-000-a-137362.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/f75/some-r ... 37362.html[/url]

Hvis man gerne vil sikre sig så godt som muligt mod brugsspor, hvilket jo alligevel ikke er helt muligt, da der jo med tiden vil komme nogle, så skal man nok kigge i retning af Sinn, som med deres U-bådsstål og deres tegimenteringsteknologi her gjort visse modeller ret modstandsdygtige. Alternativt, så har Seiko deres Diashield teknologi og Citizen deres Duratect teknologi. Begge anvendes hovedsageligt på titanium ure, skal dog lige siges.

İmage
İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)