Brugt Mercedes - UPDATE!
Hej

Efter et par år på dette forum har jeg jo opdaget at der næsten ikke findes den ting som man ikke kan få brugbare oplysninger og meninger om her (udover ure!).

Jeg har i mange år drømt om en Mercedes og af forskellige grunde ser det nu ud til at det bliver muligt Icon_e_biggrin

Så valget står mellem:

1) Mercedes E280 eller E320, sedan, enten R6 (177/204HK) eller V6 (190/224HK) - årgang 2006-> (7-trins aut.) og diesel - ca. 300.000 km = ca. 300.000 kr. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
eller

2) Ny eller nyere Audi, Opel, Toyota, Ford, Mazda.... Icon_e_sad

eller

3) Golf GTI el. lign. mindre (racer-)bil Icon_e_smile

Jeg kommer til at køre ca. 10.000 km privat og 20.000 km firma (Statens takster)

Er der nogen der har erfaring med MB af nævnte typer? Kan man køre yderligere +300t km i dem eller skal man "glemme det"?

PS! Vi er kun to i husstanden og 90% af tiden bliver jeg alene i bilen - og ja, jeg ved godt at 13 km/l diesel er totalt politisk ukorrekt Icon_e_smile
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Hej John

Du ønsker dig en Mercedes så selvfølgeligt skal du også have en sådan, købte for et par år siden en S model fra 2006 og det er absolut den bedste bil jeg nogensinde har haft, den er med 6 cyl. 3.2 ltr. 7 gears og den går virkeligt godt i motoren, og med 224 Hk har du overskud til det meste.

Jeg kikkede på det tidspunkt også på BMW og Audi, den førstnævnte brød jeg mig ikke om sæderne i, og Audien blev kasseret da jeg så timepriserne og reservedels index hos VW / Audi.

Mercedes har rimelige timepriser og en ret lavt reservedels index, samtidigt har de stort set alt på lager i DK da taxa'erne skal kunne holdes kørende.

Hvis du har spørgsmål eller andet er du velkommen til at sende en pb.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Tjek endelig alle samlinger for rust, som kan være et problem i visse produktionslinier.

Solgte min Carlsson*bil for et par år siden, fordi den ikke kunne få grønt miljømærke til de tyske byer.
Købte i stedet en Golf Plus Highline Sport, som kostede halvdelen af en ny *bil - og jeg må desværre indrømme, at DSG-gearet faktisk er bedre end både Opel/Ford- og *automatikken.
Den er økonomi-, udstyrs- og kørselsmæssigt bedre end en *bil, men der mangler alligevel dette "noget".
Nå, jeg glæder mig over at kunne køre 16.7 - 18.3 per liter diesel (mod 13.6) og komme først over krydsene (og så selvfølgelig at kunne køre i de tyske byer med miljøkrav).
Jeg kører 35.000 om året.

Kvinder med hjerne kører bil med *
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
...en nyere Mercedes (2006->) burde da godt kunne få det grønne mærke i Tyskland. De fleste er Euro 4 så vidt jeg er orienteret (diesel!)....

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
JohnFyn Skrev:...en nyere Mercedes (2006->) burde da godt kunne få det grønne mærke i Tyskland. De fleste er Euro 4 så vidt jeg er orienteret (diesel!)....

Skal de ikke have partikelfilter? En diesel uden filter er vel noget af det der sviner mest.

Hvis du vil have Mercedes så husk de årgange ruster helt ekstremt og Mercedes vil kun stå ved rustgarantien hvis bilen har overholdt alle rustinspektioner, så kontroller det ved Mercedes om den du vil købe, stadig er omfattet af rustgarantien. Der er skrevet meget i bl.a FDM og andre bilblade om rust og Mercedes, og FDM har haft truet Mercedes med retssager da du ikke ville dække hvis du bare kommet en dag for sent til kontrol.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Rustproblemerne var omkring 2000 hvis vi snakker en fra 2006 er der ingen problemer, heller ikke omkring det grønne mærke.

Som kuriosum kostede rustproblemerne iflg. oplysninger jeg fik fra en Mercedes mand, i omegnen af 35 mia. eller ca. det samme som en storebæltsbro Icon_cool

Jeg havde selv en E model fra år 2000, den var inde 2 gange, første gang fik den nye døre, fronthjem og bagklap, samt total oplakering, et år senere var den gal igen, der valgte jeg at sælge den til Mercedes.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Vedr. rust så var det - så vidt jeg har kunnet finde ud af - "kun" et problem på E-klassen tilbage i årgang -> 2003 eller deromkring! Nyere MB'er (2006->) er galvaniseret og dem der sælges i DK er extra rustbeskyttet...

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Bare for at være på tværs:
Har du kigget på Volvo?

Jeg var for nyligt ude og prøve en V50 diesel da jeg kigger lidt efter en lille stationcar (har ingen børn og jeg har det bedst i en lille bil).
I bund og grund er det bare en Ford Focus med en Peugeot diesel motor, men jeg var meget positiv overrasket.
De laver jo også andre end den model.

Men jeg kører rundt i en Nissan Almera fordi jeg er for nærrig til at købe en fed bil så jeg skal nok lade være med at blande mig Icon_e_wink
mvh
Jeppe
Svar
Brugtbil Guiden er i øvrigt udmærket hvis du har planer om at købe en brugt bil (mener der kommer en ny om et par måneder):
http://www.bilbasen.dk/nyheder/brugtbil-...D28005.htm
mvh
Jeppe
Svar
Halløj der!

Ja, så er dyret landet!!! Og hvor er den FED - det er lidt (meget) som juleaften Icon_e_biggrin

Det blev en E320 CDI m. +204HK med alt-i-el *)....2003...403.000 km, men meget flot og blå/grå! (billeder følger snarest!)

Den har lige den rette blanding af komfort og sport.......jeg tror jeg er forelsket Icon_redface

Næste uge går turen til Rotterdam (arbejde!) og så skal den prøves på rigtig langtur Icon_e_biggrin

*) Mangler kun hands-free som på MB-sprog koster kassen, men det må kunne findes til mindre penge Icon_question

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)