Blancpain service
Hej

Er i NYC hvor jeg har kig på et Blancpain Flyback Chrono.

Er der nogen som kan serviere sådan et ur i DK eller skal det sendes til Schweiz ved service?

(der er godt nok mange lækre ure i NYC Icon_e_biggrin)
Svar
Hej Frederik,

Jeg ved ikke hvad det endte med, men Staun har tidligere nævnt Ole Mathisen i København som mulighed i forhold til både hjemtagelse og servicering af Blancpain.

Du kan se tråden her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=13906" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=1&t=13906</a><!-- l -->

Selv har jeg stadig mit første rigtige ur til gode og kommer vist aldrig i nærheden af et Blancpain! Men et vintage Fifty Fathoms - jo, det er bestemt højt på liste over drømmeure, men ja…

Jeg glæder mig til at se, hvad du vender hjem med! Også selvom det bliver Flyback'en Icon_e_wink
Svar
Jeg har tidligere talt med Urmager Halse om service af Frederic Piguet cal. 1185, som er ebauche i bla. AP RO Chrono, VC Overseas Chrono samt alle Blancpain automatic chronos. Her var meldingen at det kunne de godt, men det kunne knibe lidt med stumperne, hvis der var defekter. Dog tror jeg godt stumperne kan skaffes da Blancpain er en del af Swatch Group og man den vej via gode kontakter nok kan skaffe stumper.

Det skal dog siges at FP 1185 ikke er helt ukompliceret at skrue i så et service liber nok i 2-3.000 kr. hos de velkendte danske urmagere. Skal service være autoriseret skal det forbi Schweiz tror jeg.

/Mads
Svar
Lad for guds skyld ikke Mathiesen skrue i det. Ej heller sende det ind. Dyrt og dårligt. Så hellere sende det til et service center i tyskland eller ta' chancen med en lokal uaut. Urmager.

FH
Svar
Lyder spændende!

Ifølge BP kan det indleveres hos en forhandler der så sender det til et Blancpain Technical Centre.
De nærmeste forhandlere er Sylt, Hamburg eller Stockholm Icon_e_wink
Det er det jeg er kommet frem til ...

Med venlig hilsen

Steff

[attachment=0]<!-- ia0 -->bpdelaers.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
İmage
Svar
Det er ikke noget problem at få uret sendt igennem sin lokale swatch groupe pusher.

Jeg kan lige undersøge det nærmere på mandag hvis det har nogen interesse.

Personligt vil jeg altid anbefale man sender Piguet værker ind til swatch da de sørger for at skifte dele ud som er blevet forbedret den ekstra regning.
Svar
Tak for god info!

Har været på den helt store urkiggetur i NYC idag (min kæreste er ret træt af ure nu Icon_e_confused).

Der er en overflod af specielt Rolex, Panerai, AP og IWC i NYC. Men også de mere specielle ure som vi ikke kan se i DK f.eks. Breguet, Blancpain osv.

Var i Blancpain butikken i dag og fandt ud af at et 40mm flyback chrono, den nye model uden tal (bortset fra 12) og grande date er super lækker. Koster så lige USD 14.600, men så ville de også give en ekstra rem med Icon_e_biggrin Man kan dog få uret på greymarket til ca. USD 10.000...

Se iøvrigt godt link her til ur shopping i NYC:
[url]"http://www.tidssonen.no/showthread.php?4164-Klokkeshopping-i-New-York-High-Street-og-gr" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.tidssonen.no/showthread.php? ... reet-og-gr[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;åmarked
Svar
feilersen Skrev:Tak for god info!

Har været på den helt store urkiggetur i NYC idag (min kæreste er ret træt af ure nu Icon_e_confused).
Der er en overflod af specielt Rolex, Panerai, AP og IWC i NYC. Men også de mere specielle ure som vi ikke kan se i DK f.eks. Breguet, Blancpain osv.

Til info, kan Brequet fås hos både Ole Mathiesen og Hvelplund Icon_smil

Hilsen Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)