Calvaneo 1583 - Hvad er op og ned?
hej.

(inden jeg læste om mærket herinde) har jeg købe et calvaneo 1583 astonia diamond.
jeg synes sådan set et det er et pænt ur, og har da også være glad for det en uges tid. der er 3 "skiver" i uret. den største er selvfølelig til selve tiden, den anden er så måneder og den sidste dage. det er denne skive med dage, jeg synes virker defekt.
den skifter fint til næste dag ved midnatstid mandag, tirsdag, onsdag og torsdag. MEN fredag skifter den kun halvvejs til fredag. altså den lille viser stopper imellem "THU" og "FRI". hvis man ikke stiller på det, og lader det blive lørdag, ja så kommer den lille viser over på fredag (den går altså kun en halv dag fredag og lørdag).
ved ikke om jeg fik skrevet det så det er forståeligt, men ellers må i jo spørge Icon_e_smile-
Jeg kontakter så sælger og få skrevet et par mails frem og tilbage, til jeg får dette svar:
-Du skal bare være opmærksom på, at dette ur skal indstilles dvs. tiden generelt om det er dag, dato eller månede. Det er hvad jeg har skrevet fra starten. Jeg har nemlig et selv :O), og der har jeg oplevet det samme. Da jeg kontaktede ejeren, fik jeg oplyst, at det er ganske normalt, at uret skal indstilles på ny, for der er flere "ure" i det dvs. der er dag og månede ud over tiden. Det er nemlig også det han henviste til på brugsanvisning, så man netop ik' bliver itvivl, når man oplever det samme som os.

mit spørgsmål er så om dette er sandt? altså består uret af flere ure? og kan det være rigtigt at jeg hver fredag, skal stille "dagsviseren" helt frem til fredag, så den ikke havner imellem torsdag og fredag?

MVH René
Svar
Bull shit kort sagt. Selvfølgelig skal de kører flydende som det jo også gør de andre dage, er ked af at sige det men det er i stykker Icon_e_sad
Svar
jeg synes også det lød underlig, men så igen, man stiller jo også datoen hver månede, og mere forstand har jeg ikke rigtig på ure. synes bare det var pænt, og tænkte at 1500 kr lyder da ikke helt galt, nu hvor der også var 8 diamanter i? men sådan kan det jo gå. Icon_e_sad
Svar
renerk Skrev:jeg synes også det lød underlig, men så igen, man stiller jo også datoen hver månede, og mere forstand har jeg ikke rigtig på ure. synes bare det var pænt, og tænkte at 1500 kr lyder da ikke helt galt, nu hvor der også var 8 diamanter i? men sådan kan det jo gå. Icon_e_sad
Du kan jo nok også selv regne ud, at hvis der er 8 diamanter i til 1500 kr for hele uret, så er det både nogle MEGET små diamanter og næppe fineste wesselton kvalitet, og stadigt er der ikke en rød reje tilbage til urets værk. Det er i stykker. Trøsten er vel, at man så sjældent er i tvivl om dagen - højst om datoen - men det er altid surt når noget er i stykker, og det er det naturligvis, også selvom alle ure af det mærke har samme fejl, så er det en fejl
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hehe. ja det er selvfølelig ikke nogen trøst at alle ure måske har samme fejl. og derfor er det jo stadig en fejl ja.
men hvad med det jeg har fået at vide om at uret består af flere forskellige ure? altså at et urværk drive tiden, et andet urværk dagen, et tredhe måneden osv.?
Svar
renerk Skrev:hehe. ja det er selvfølelig ikke nogen trøst at alle ure måske har samme fejl. og derfor er det jo stadig en fejl ja.
men hvad med det jeg har fået at vide om at uret består af flere forskellige ure? altså at et urværk drive tiden, et andet urværk dagen, et tredhe måneden osv.?
Passer ikke - der er ET urværk - men naturligvis forskellige dele som gør de forskellige ting, men et værk - en drivkilde - mekanisk EN fjeder osv
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej, bare send uret ind til mig, det kan ikke være så vanskelige at påsæt en viser og justere uret lidt. Adressen findes på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.web-ur.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.web-ur.dk</a><!-- w -->
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)