Antikke ting...
Folk som handler med antikke møbler køber jo ofte en hel masse ting. Sidste uge købte jeg noget hos en forhandler i mine forældres landsby. Jeg havde spurgt om ure, ja, han altså lige "slagtet" et Omega guld ur, men måske var jeg jo interesseret i værket... for en tyver (dog Euro, ikke Danske Kroner) købte jeg så denne her:

İmage

İmage

Omega 564... det er jo ikke meget mere at sige. Jeg har nu bedt ham om at give besked når han får et ur ind igen og lige spørge mig før hen smelter den ned. Han fik omkring 1200 Euro for guld (den var med massiv lænke) - jeg går nu ud fra at samler værdien lå omkring 2000.

Tja...

P.S. Skiven er sansynligvis også massiv guld, jeg er dog ikke sikker. Den er tæmmelig tyk. Han var lige ved at rive den af for at se efter, men jeg nåede altså at stoppe ham fra det.
Skift ur, når du står op!
Svar
Hej

Sikke et spild, at destruere et fint ur, og skiven er lavet i messing. Icon_cry

MVH Peter
İmage
Svar
olof Skrev:Folk som handler med antikke møbler køber jo ofte en hel masse ting. Sidste uge købte jeg noget hos en forhandler i mine forældres landsby. Jeg havde spurgt om ure, ja, han altså lige "slagtet" et Omega guld ur, men måske var jeg jo interesseret i værket... for en tyver (dog Euro, ikke Danske Kroner) købte jeg så denne her:
Omega 564... det er jo ikke meget mere at sige. Jeg har nu bedt ham om at give besked når han får et ur ind igen og lige spørge mig før hen smelter den ned. Han fik omkring 1200 Euro for guld (den var med massiv lænke) - jeg går nu ud fra at samler værdien lå omkring 2000.

Tja...

P.S. Skiven er sansynligvis også massiv guld, jeg er dog ikke sikker. Den er tæmmelig tyk. Han var lige ved at rive den af for at se efter, men jeg nåede altså at stoppe ham fra det.

Hvis den havde en massiv Omega lænke taler vi mere 3K € - tror jeg i normal handel.

vh Baun
Svar
Prøv så at se her:

İmage
İmage
İmage

Den skal gå sammen med denne her:

İmage

Hvad synes I - muligt eller den værste forbrydelse, helt utænkeligt? Jeg ved ikke engang referencen endnu, men går ud fra, at den kunne have indeholdt en 564. Den er gold-capped. Her er min stål Connie:

İmage

Kasse har den samme form (nogenlunde).
Svar
Det ser jo fint ud, og hvis delene passer sammen er det jo godt.

Jeg vil dog umiddelbart tro at en 'C'-kasse (cusions kasse) vil være mere korrekt til den skive.

men anyway det er et fint ur.

/Tommy
Svar
Tror også den er brugt i runde kasser - og så skal kassen have slibning på lünettet:

İmage
İmage

vh baun
Svar
Ak... C-kassen kan jeg ikke lide så godt. Icon_mrgreen

Men viserne og indexerne seer mere ud som C-shape, det har Du vel ret i, mindst når jeg sammenligner det med andre Constellations.

Baun, du mener jeg skal prøv at finde en passende luenette til den, ja, det kan godt være. Nå, nu venter jeg lige til jeg har fået den alligevel.

Tak begge!
Svar
Hej Olof

Jeg synes nu at det ser ud til at de dele passer sammen, da hvis skiven skulle have været til en c kasse, skulle den have været mere buet. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Tja...
desværre passer det hele ikke helt sammen.
For der første har jeg nu set nøjagtigt denne kombination af visere (sort malet) med en C-kasse, men hvad der er værre: Skiven er ikke stor nok. Jeg går ud fra at selv et glas med rehaut ikke er nok til at dække det. Der skal også en speciel ring til at sætte værket ind i denne her kasse. Det er dog reference 168.018, som blev udleveret med 564.

İmage

Så spørgsmålet er: Hvor finder jeg den passende ring, og et glas med rehaut? Jeg skal ligen hen til min uremager... men det nåer jeg ikke før næste uge. Alligevel ville det stadigvæk forblive en marriage (dog kun til min egen fornøjelse). Så jeg ved ikke helt endnu.
Svar
Altsaa, nu proever jeg igen med denne her:
http://www.ebay.de/itm/130664840862?ssPa...1497.l2649
Haaber det bliver til noget den gang. Jeg ved godt, at Omega (sandsynligvis) aldrig har solgt denne kombination (staal med guldskive), men skidt med det, det er en kombination jeg kan lide ganske godt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)