Favorit beatere til forskellige lejligheder <5.000
Hej Folkens.

I kender det alle sammen: Våd bytur, havearbejde, hoppeborg, golf, familie kom sammen (Ja, ikke alle forstår sig på folk der bruger lidt penge på et ur).. Der er nogle gange brug for et "replacement" (i hvert fald for dem af os der ikke tørre røv i bladguld).

Jeg er interesseret i at se jeres "top" beatere til forskellige lejligheder - som udgangspunkt til under 5.000.

Byturer, festivitas m.v.: Triwa Nevil Havana Orange - analog, quartz (DKK 1.500)
İmage

Til den vilde og våde druktur, haven og andet vildskab: Casio G-Shock DW-5600MS-1D - digital, batteri (DKK 1.100)
İmage

Til alt det andet, (hvor et dyrt ur af en eller anden grund ikke er hensigtsmæssigt): Seiko SKX007J1 - analog, mekanisk urværk (DKK 1.000-2.000) - dog på nato.
İmage

Ovenstående er lige så meget fordi jeg mangler lidt inspiration, da jeg egentlig rigtig godt kunne tænke mig en ny beater til byturerne - men med et mekanisk urværk i stedet for quatz Icon_evil
Svar
İmage
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Jeg ville nappe dette Laco Flieger Uhr i 42 mm (fås også i 45 mm) med ETA 2824, safirglas og stålkasse.

[url]"https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flieger-42-Hannover.html" onclick="window.open(this.href);return false;">https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flie ... nover.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Pris 490 euro eller ca. 3.700 kr.

Alternativt med ETA/Unitas 6498 og håndoptræk til 390 euro
[url]"https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flieger-Handaufzug.html" onclick="window.open(this.href);return false;">https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flie ... ufzug.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

/Mads
Svar
Foer var det mit Fortis B-42, men efter det viste nogle svagheder, hvor trykknapper faldt af (jeg skulle ogsaa have et par sting), og andre ting, saa er det blevet istandsat og bruges nu til normalt brug, hvor jeg ikke vil skilte med at jeg har et dyrt ur. Nu bruger jeg mit Deepsea, som efter at dykkerledet er fjernet, og skruerne i laenken er efterspaendt nogle gange, har vist sig at vaere meget paalideligt og haardfoer.... -Det skal dog med paa skadestuen et par gange endnu, foer det gaar ind i 5000 Kr klassen.. Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Svar
Havearbejde og andet forefaldende klarer denneher:

İmage

Ski- og badeferie kan flere af mine ure klare, men denneher nyder jeg altid at have med:

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har valgt denne som beater. Faktisk mere end en beater, jeg har haft den på den seneste måned. Størrelse på 42mm passer mig fint og jeg synes sgu det er et meget cool ur.

Pris= ca. 900 DKr inkl fragt, samt statens traditionelle importtyveri af folkets penge

İmage
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Havde egentlig overvejet lidt et Glycine Combat Sub da jeg umiddelbart synes man får utrolig meget ur for pengene.. DOG er det FAIL at 9 ud af 10 vil katagorisere det som et fake Omega PO Icon_smil)) SÅ det er lidt det der holder mig tilbage på den front!
Svar
Glycine Sub er da, såvidt jeg husker, kommet frem nogle år tidligere end en PO ? Hvordan den så kan kaldes fake PO er lidt underligt ... Desuden, er Combat Sub ikke et midnre ur end en PO ?
De venligste hilsner, John
Svar
Begge fås i 42 mm.

Jeg er ret sikker på at mange mener at Glycine Combat Sub med orange lynette = Kopi eller i hvert fald wannabe Omega PO Icon_e_wink

Jeg ved ikke om Glycine Combat Sub er ældre end PO, men jeg tvivler i hvert fald på at udgaven med orange krans er Icon_smil
Svar
Madsbabz Skrev:Begge fås i 42 mm.

Jeg er ret sikker på at mange mener at Glycine Combat Sub med orange lynette = Kopi eller i hvert fald wannabe Omega PO Icon_e_wink

Jeg ved ikke om Glycine Combat Sub er ældre end PO, men jeg tvivler i hvert fald på at udgaven med orange krans er Icon_smil
De ligner slet ikke hinanden, Glycine har jo blå skive Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)