La’ os da bare ta’ en mere når nu vi er i gang,
#1
det er fra det samme batch . . . ! !

1963 NOS Breitling Navitimer med boks & papirer.

Der fulgte en Navitimer flyer med til dette ur (afbillede nederst) som jeg aldrig har set før, og den bekræfter indirekte hvad jeg altid har ment, nemlig at de Navitimere med AOPA’s vinge på skiven, men som ikke er AOPA signeret inde i vingen, blev produceret af Breitling for at blive solgt af dem selv.

İmage

Det er første gang jeg ser en flyer der reklamerer for en sort / sort Navitimer, hvor den bliver kaldt Breitling Navitimer, på de andre jeg har set har vingen været AOPA signeret, og uret annonceret som AOPA Navitimer, de blev solgt af AOPA & Wakmann i USA.

Jeg har præcis det samme ur afbilledet i min artikel [url]"http://vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=109" onclick="window.open(this.href);return false;">http://vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=109[/url] men det må nu lade pladsen og lede efter et nyt hjem, så hvis der er en der går med en lille Navitimer drøm i maven, og kunne tænke sig at blive den næste ejer af et ur der har været en del af verdens største samling af Navitimere i 5 år, så er det nu.........


/ Kurt B


İmage


İmage

İmage
Svar
#2
For at forstå dig:
Den til venstre er en Aopa solgt via Aopa - måske sort/sort måske sort/hvid og den højre er en sort/sort solgt I 1963 - fra Breitling - direkte - uden om Aopa - det må vel være korrekt fattet??

Du kan sagtens ha ret i det med forskellen omkring "Aopa" inde i skiltet eller uden Aopa i det - men stadigt er det ikke let at bevise, og alt for mange af ur fabrikkerne har rodet noget så grundigt rundt i ting, at meget er blevet lidt blandet.

I alle fald, spændende, men for at forstå det helt, var det godt med et fuldt billede af begge de viste ure, og et årstal for begge, hvis muligt

Er i virkeligheden - navitimers UDEN aopa i "skiltet" sjældnere, end med aopa, hvis vi taler frem til og med 1963 eller hvordan vil du beskrive det?
Er den patinerings farveforskel på det store billede - mellem visere og markeringer - den man skal vente sig af den alder og type?
tak
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Ja, det er korrekt fattet.

Det AOPA signerede er fra 1961, det andet fra 1963.

Man kan da godt sige at de ure der ikke er AOPA signerede er mere sjældne, men det er udelukkende fordi de kun er blevet produceret i kort tid, de sorte fra 1961-63, og de sort/ hvide fra 1963-64, fra 1964 bruger Breitling deres eget logo på skiven og producerer sideløbende AOPA signerede AOPA’er.

Jeg kan ikke gi’ dig et svar på patinerings farve forskellen, men den er ikke så stor i virkeligheden som på billedet.


/ Kurt B

İmage
hannover_dk Skrev:For at forstå dig:
Den til venstre er en Aopa solgt via Aopa - måske sort/sort måske sort/hvid og den højre er en sort/sort solgt I 1963 - fra Breitling - direkte - uden om Aopa - det må vel være korrekt fattet??

Du kan sagtens ha ret i det med forskellen omkring "Aopa" inde i skiltet eller uden Aopa i det - men stadigt er det ikke let at bevise, og alt for mange af ur fabrikkerne har rodet noget så grundigt rundt i ting, at meget er blevet lidt blandet.

I alle fald, spændende, men for at forstå det helt, var det godt med et fuldt billede af begge de viste ure, og et årstal for begge, hvis muligt

Er i virkeligheden - navitimers UDEN aopa i "skiltet" sjældnere, end med aopa, hvis vi taler frem til og med 1963 eller hvordan vil du beskrive det?
Er den patinerings farveforskel på det store billede - mellem visere og markeringer - den man skal vente sig af den alder og type?
tak
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)