min/max størrelse på dit ur?
#11
Det nye kassedesign gør også noget godt for mig ifht. størrelse og måden det præsenterer sig på armen.
Svar
#12
Jeg har kun divere, og de skal jo helst være lidt store (42-45 mm) Icon_e_wink .
Svar
#13
Afhænger meget af uret men 40-44mm.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#14
Jeg har ure mellem 34 mm (PP 3998) og 43 mm (IWC Portuguese F.A. Jones).
Hver ting til sin tid Icon_smil
JK

İmage
İmage
Svar
#15
Mit mindste er denne her Citizen på 32 mm, som er 20 år gl.

Den er en sød lille sag jeg har ejet fra ny med bla. månefase, men pga. størrelsen får den ikke meget armtid.

İmage

Det største er denne Flieger på 47 mm, som idag er solgt.

Der var nu noget over sådan en klokke.

İmage


Mine 3 andre ure ligger mellem 41 mm og 45 mm.
Vh AndersSC
Svar
#16
Undergrænsen er generelt 39 mm (AP RO Jumbo) og overgrænsen er ca. 44 mm. Jeg har dog mere tilbøjelighed til at fokusere på visuel størrelse frem for hvad målebåndet siger. Mit 36 mm Daytona virker visuelt større og slet ikke for småt. Det fornemmes som de øvrige 40 mm Rolex modeller. Nok fordi skivestørrelsen er i samme diameter som 40 mm modellerne.

Så for mig er 36-38 mm med stor skive diameter bedre end 40 mm med lille skive og stor dykkerkrans.

/Mads
Svar
#17
Jeg er nok mest til 40mm. De må gerne være lidt større, men da jeg har båret Sub næsten non-stop siden 1992 er det det, som føles "rigtigt". Men jeg hører heller ikke til de mindste; så en lille klokke kommer til at se(og føles) fesen ud på min arm...
/SK
Svar
#18
Mads Gjødesen Skrev:Undergrænsen er generelt 39 mm (AP RO Jumbo) og overgrænsen er ca. 44 mm. Jeg har dog mere tilbøjelighed til at fokusere på visuel størrelse frem for hvad målebåndet siger. Mit 36 mm Daytona virker visuelt større og slet ikke for småt. Det fornemmes som de øvrige 40 mm Rolex modeller. Nok fordi skivestørrelsen er i samme diameter som 40 mm modellerne.

Så for mig er 36-38 mm med stor skive diameter bedre end 40 mm med lille skive og stor dykkerkrans.

/Mads

Det er jeg meget enig i - rent visuelt. Dertil kommer så at et visuelt stort ur der kun er 36-37 mm er betydelig behageligere at bære.

Bare et eksempel på et 36-37 mm chrono:

İmage

vh baun
Svar
#19
44 og opefter.
Har lige solgt min gamle Breitling Aerospace da jeg syntes den var for lille og derfor aldrig fik den brugt.
Mindste ur i samlingen er nu 44, og største er 53 (U-Boat)

//Berg
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#20
Så må en Flieger i orginal størrelse (55 mm) lige være dig Icon_e_smile
Vh AndersSC
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)