Svar: 5
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg står og skal købe mit første "rigtige" ur, og holder et vågent øje med brugtmarkedet. Valget er faldet på et Submariner 16610, og nu venter jeg bare på, det rette skal dukke op.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget man skal gøre ud af boks og papirer. Jeg har altid været meget påpasselig med at have dokumentation og kvitteringer på mine ting og med et køb som dette, ville jeg almindeligvis have ALT med. Synes i, det er en nødvendighed?
Jeg må erkende, jeg også gerne vil kunne sælge uret igen (forhåbentlig om lang tid) uden et for stort tab.
Samtidig er jeg førstegangskøber, så jeg tror, et køb uden boks, certifikat, etc. udelukkende vil være fra en anerkendt forhandler (såsom dreamwatch, mywatch, BB watches, etc.)
Hvordan ser i på det? Vil det være dumt og et udtryk for min utålmodighed at købe et ur uden "tilbehør"?
På forhånd tak.
Mvh. Ole Haubjerg
•
Svar: 120
Tråde: 20
Det er vigtigt at du køber uret fra nogle personer du ved man kan stole på og som har en stor viden til ure. Dette er ligegyldigt om det er med B&P eller uden. Brug din sunde fornuft, så burde der ikke ske noget og hvis du er førstegangskøber så ville jeg nok starte hos Dreamwatch eller mywatch eller nogle af de mange andre troværdige sælgere derude. Desuden er det som privat en hel del sværere at sælge uden B&P. Det er hvertfald min erfaring. Men med lidt sund fornuft kommer man som sagt rigtig langt
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Du skal købe med B&P. Dermed mindsker du risikoen for at tabe penge ved et salg.
Mvh
Klaus
•
Svar: 299
Tråde: 9
Køb med B&P, det er det mest sikre.
Hvis du køber uden B&P skal prisen være ca. 2K mindre end med B&P, når uret er så nyt.
Jacob
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Jacob K Skrev:Hvis du køber uden B&P skal prisen være ca. 2K mindre end med B&P, når uret er så nyt.
Jacob
Tror vist ikke at 2k kan gøre det!
Hvis jeg stod med valget ml. eks. 20k heads only eller 22 inkl. B/P ville jeg ikke engang tænke mig om hvilket valg jeg ville foretage mig....
Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 1,025
Tråde: 70
Du skal slet ikke være bange for at købe et uden tilbehør. Er uret 9 mdr. gammel og uden tilbehør, så hænger det normal ikke sammen, men er uret 10-15 år, så ser er der ikke noget underligt i at det ikke er med.
Det er helt sikkert nemmer at sælge uret igen med B&P, MEN er prisen rigtig, så vil du også lyn hurtigt kunne sælge det igen uden tilbehør.
Køber du af Bjane, mig eller en anden forhandler, så får du jo en kvittering med serie nummer med, så er det langt bedre stillet når du skal sælge det igen.
Et ur i den pris klasse du kikker på skal du trække ca 2500-3000 kr. fra prisen når det er uden tilbehør.
Så køber du uret for at bruge det, er det jo i bund og grund underordnet med tilbehør, så kan du jo bruge de penge sparet på en 1/2 skiferie
Har du en bedre fornemmelse ved at have det komplette sæt, så må du give de ekstra penge, der er intet i vejen med enten det ene eller andet.
•
Svar: 5
Tråde: 3
Tak for de mange svar, og et godt forum!
Jeg søger videre..
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Når vi taler B&P er det uden kvittering. Det er den klassiske førstegangskøber kommentar: "Er der kvittering på uret", som du nok desværre må forvente ikke bliver opfyldt. Det er MEGET sjældent der er kvittering med brugte ure, men mange forventer dette, og tror uret er suspekt bare fordi der ikke er kvittering på uret. En kvittering er blot et stykke handelspapir
mellem to parter, og har INTET har med selve uret at gøre.
/Mads
•
Svar: 955
Tråde: 58
Mange smider også garantibevis og brugsvejledning væk, når garantien er udløbet. Boksen ryger nogen gange allerede i butikken ("den har jeg ikke brug for"), andre smider den væk når der skal flyttes/ryddes op, og den bare har ligget i skabet de sidste 5 år.
Det gamle råd "køb sølger først", gælder bedst. Er man ikke tryg ved sælger, så find en anden. En ærlig sælger står inde for uret, og vil f.eks. gerne lade ægtheden kontrolleres hos en urmager.
•
Svar: 420
Tråde: 27
Afhængigt af hvad man vil og hvilke penge kan har.
Ville jeg købe 10 gammelt for at have en billig beater ville jeg ikke have et problem med kun uret.
Ville jeg købe næsten nyt, ville jeg undre mig hvis ikke pakken var komplet. Ville jeg købe vintage ville jeg betale for at få så meget som muligt.
Godt eksempel på det sidste er samme forhandler og stort set 2 ens ure (model og stand, udfra billeder ihvertfald)
Explorer
Ref. 1655
Orange Hand - Steve McQueen
Stahl
Box und Papiere
perfekter Originalzustand
1979
15.500 EUR
Explorer
Ref. 1655
Orange Hand - Steve McQueen
Stahl
1981
10.600 EUR
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•