Hvordan går dit ur...???
Planet Ocean: Alder 2006 Ref. 2908.50.82 Cal. 2500
AP ROO Safari Alder 2006 Ref. 26020ST.OO.D091CR.01.A Cal. 2326/2840

Det skulle være det hele Icon_e_biggrin
Svar
Seiko'en fik et lille tweak på rokkeren Icon_e_biggrin
resultat = målt over 4 dage stabil på + 0 til +1 sek / dag
det kan jeg leve med - - - -
İmage
Svar
Min Aquaplunge - skal nok som mærke hedde Rotary, og model Aquaplunge - og ha ja til vintage (1965)

Ikke noget serienummer. Der var faktisk et par som lavede Aquaplunge, ligesom aquastar også samledes et par steder mener jeg, men denne er fra Rotary

İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Bob, jeg har igennem de seneste dage målt min Seiko Marinemaster 300m, SBDX001, med 8L35 værk for præcision. Stillet på sekundet om aftenen efter "atomzeit", og aflæst næste aften. Uret går +2 pr. døgn over de tre målinger. Målingerne er foretaget under meget forskellige omstændigheder: Uret har været både på ski, i badeland og ligget ubrugt i skabet (når Sumo´en var på armen Icon_e_wink ) Jeg er rigtig godt tilfreds Icon_e_biggrin

Det skal måske lige med, at Peter Halse justerede uret ved pakningsskifte i juli 2010. Uret er produceret i Maj 2004.
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Bob T,

Mit PAM 312 er fra 2009, cal. P.9000

Jeg har de seneste tre døgn båret mit JLC Master Control, ref 140.8.89, cal 889 fra 2004, det har på de tre døgn vundet 1 sek., dvs 0,33 sek/døgn. Det syntes jeg er flot, uret har i øvrigt aldrig været åbnet.
Mvh
Morten
Svar
Mit nye Sumo går stadig imponerende +2 sek fra tirsdag eftm. Icon_cool
İmage
Vh AndersSC
Svar
Jeg har målt præcisionen på nogle af mine ure. Målingerne er foretaget fra d. 26.02.2011 kl. 15.00 frem til d. 28.02.2011 kl. 08.30. Nedenfor følger resultaterne:

Seiko Orange Samurai, SBDA005, 7S26 automatic: +19 sek. i perioden
Seiko Ananta, SRQ003, 8R28 automatic chrono: +1 sek. i perioden
Seiko MM300, SBDX001, 8L35 automatic: +/-0 sek. i perioden
Seiko Spirit, SCVS003, 6R15 automatic: -1 sek. i perioden
Breitling CA, ETA 7750 automatic chrono: +4 sek. i perioden

Alle målinger er foretaget med urene liggende ubrugte i kasse med glassiden opad i perioden.

Mine Knight ure er jeg igang med at regulere, da de vandt over et halvt minut pr. døgn. Sumo´en er ligeledes ved at blive reguleret, da den efter den flotte start hos mig, begyndte at tabe 15 sekunder fast pr. døgn når jeg havde det i brug. Jeg er ikke færdig med reguleringerne endnu, så jeg ved endnu ikke helt hvor de ender, og modellerne er herfor udeladt ifht ovenstående Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har målt mit speedmaster pro cal 861 3-5 gange om dagen fra d. 3/3 kl 16 til d 9/3 kl 16 Den totale afvigelse i perioden er +1,5 sec men den var +2,5 sec d. 7/3. Jeg har haft uret på armen hele tiden og det er blevet trukket op ca kl 06 hver morgen undtaget week enden
Svar
Brisle Skrev:Mit IWC Portuguese Chrono har vundet +2 sekunder over de sidste 24 timer og det er jeg fint tilfreds med.

Hej BobT
Her kommer de sidste info på mit IWC.
REFERENCE: IW371417
CALIBRE: 79350
Årgang: 2008 og der har ikke været udført seevice på det
Svar
Efter at ha' sat mit Seiko Sumo til sommertid for godt en måned siden, har jeg båret det stort set konstant, kun afbrudt for natten.
Jeg har ikke justeret tiden i den periode.
Har lige tjekket med 'Atom ur' og det går + 2 sek. efter mere end 30 dage !! Icon_cool
Det kan vist ikke gøres meget bedre uanset mærke Icon_e_wink
Nu er jeg spændt på om det holder 'på den lange bane', men forløbig er jeg ovenud tilfreds og imponeret, da det trods alt er et relativt billigt ur!

İmage
Vh AndersSC
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)