Hvordan går dit ur...???
Breitling Avenger Seawolf Titanum -> +1 sek/døgn

Checket for 1-2 måneder siden:
Rolex Datejust Turn-O-Graph 116264 -> +5 sek/døgn
Rolex Datejust Thunderbird 1625 (vintage fra 1969) -> -10 sek/døgn

Jeg bruger mest mit Breitling så gæt hvad jeg stemte... Icon_e_smile
mvh
Jeppe
Svar
Omega Seamaster 2254.5000 + 2 sek. på 24 timer Icon_e_biggrin
Svar
Baun Skrev:Jeg bærer et Omega som just er hentet på Kaplans - det har jeg lige stillet så det er +18 sekunder, så ser vi imorgen samme tid!

vh Baun

Nu er det 66 sekunder foran altså har det vundet 38 sekunder. Det er i overkanten, men særdeles tilfredsstillende af et gammelt Omega ur med cal 265 fra 1950 der sikkert ikke har fået service i 20 år.

vh Baun
Svar
Omega Cosmic cal. 601 fra 1968, har siden i går (ca.24 t.) tabt 15 sek. Det er inden for min tolerence for et +40 år gammelt ur jeg ikke ved om har været serviceret nogensinde.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Min 16613, altså en Rolex Submariner, har vundet omkring 19s siden i går. Jeg var godt klar over, at det går alt for hurtigt, men det er ganske givet også lang tid siden, det har været hos en urmager.

Jeg tror jeg skifter til min 16710 som var til service hos Klarlund for få måneder siden.

/Bjørn.
Svar
Måske en afstemning med intervaller havde været god?

Min Speedy BA (cal. 3301) vinder 5-6 sek. pr. døgn. hvis den ligger "krone op" om natten. Fint tilfreds Icon_e_smile
Svar
Min Sumo med 6R15 værk har vundet 3 sekunder siden igår kl. lidt i 14 - målt idag kl. 16.30.

Jeg har ure, som vinder et halvt minut pr. døgn, og jeg har ure, som går +1 pr. døgn. Præcisionen er ikke alt-afgørende for mig, ifht hvilket ur jeg vælger en given dag. Dertil er der ALT for mange andre, og for mig, væsentligere faktorer, der spiller en afgørende rolle for mit valg Icon_e_wink Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg havde et gult Breitling Seawolf, så vandt 1 sek. om ugen. Og skiftede dato 3 sekunder over midnat...... Det var ret imponerende.... İmage
Svar
Citizen Promaster 1000 -9sek pr døgn, rimeligt okay tror jeg..

Er der nogle der lige kan svarer mig på dette spørgsmål.. Kommer et mekanisk værk til at tabe mere tid, jo ældre det bliver? Jeg mener, jo mere slid et værk bliver, jo mere gnidningsmodstand.. Eller kan man ikke se sådan på det?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Dit Promaster er ikke reguleret i forskellige positioner, Henrik, så du kan sikkert med held "hente" lidt tid om natten, ved at placere uret på en af siderne Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)