oyster lænke løskøb
Hej Alle.

Jeg vil lige høre jer om det anses for dybt forkasteligt at ændre på sit originale Rolex...

jeg har en Sub M-serie fra nov. 2008 og tænker at den kunne se fed ud med en guld oysterlænke (den med guld i midterledene).

Der er sikkert mange meninger, men hvad er egentlig den generelle holdning blandt Rolex entusiaster? og hvordan får man nemmest fat i en løs lænke ? og hvad koster den ?

God dag og tak
Svar
Nu du spørger så frimodigt. Ja, det anses for dybt forkasteligt - du får det som nedsættende kaldes et "Frankenwatch", dvs. et ur, der er sammensat af dele fra forskellige andre ure. Og hvis du møder op med det til et ur-træf vil du nok i bedste fald få et træk på skulderen. Vi er helt skånselsløse Icon_rolleyes

Du kan selvfølgelig gøre som du vil - det er jo dit ur!

Jeg har ingen anelse om, hvor svært det er at finde en sådan lænke brugt. Og jeg er sikker på, at en autoriseret forhandler ikke vil sætte en "forkert" lænke på dit ur; men det kan selvfølgelig godt være, at du kan købe en løs lænke og lade være med at fortælle, hvilket ur, du vil sætte den på. De autoriserede vil nemlig heller ikke være med til at lave "Frankenwatches".

Når dette er sagt tror jeg også, at du i længden selv vil blive mest glad for den ægte vare. Du kan jo f.eks. sælge din nuværende for at købe en guld/stål i stedet for.

/Bjørn.
Svar
Hej Bjørn.

Det giver meget god mening og egentlig synes jeg selv det ville være lidt en skam. I bund og grund vil jeg bare gerne have et ur mere, men har ikke pengene og er ikke interesseret i at sælge min nuværende sub da jeg er helt forelsket i det.. Icon_smil

Mange tak for dit venlige svar.
Svar
Sådan en lænke du efterlyser koster 15 - 20K. så det vil da være meget billigere for dig at sælge dit sub og så betale de 5k. mere for en guld/stål....
Svar
jamen, så er det jo på plads Icon_smil...var ikke klar over man skulle betale så meget for en lænke i løskøb.
Svar
JHEAria Skrev:jamen, så er det jo på plads Icon_smil...var ikke klar over man skulle betale så meget for en lænke i løskøb.
Klarlund oplyste mig at en GS lænke koster 23000 for 18 mdr siden.
Men den jo nok steget væsentligt siden...
/SK
Svar
Jeg har det sådan at så længe uret består af Rolex dele kan man gøre som man vil. Et skifte af lænke er vel det mest uskyldige.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det kan vi snildt få en diskussion om, Klaus!

Er det uskyldigt at sætte en blå krans fra en 116619 på en 116610?

Er det uskyldigt at sætte en skive fra Daytona i hvidguld på en Daytona i stål?

/Bjørn.
Svar
Jeg synes det er uskyldigt og fuldstændig i orden at gøre de nævnte ting, hvis det gør folk glade.
At jeg ikke selv kunne finde på det, er en anden snak Icon_e_smile

Men hvis folk føler for det, så skal de IMHO bare slå sig løs.
Der går ikke noget af mig, hvis folk vælger at ændre deres Rolex.

Det er jo bare et ur..... Icon_e_surprised
Svar
Bjørn...Jeg vil gerne have en hvidgulds skive i min SS Daytona. Det er jo i bund og grund et spørgsmål om smag og behag og ikke andet. Så længe der ikke er tale om kopi dele synes jeg alt er tilladt. Jeg synes også disse nyere projekter så som Project-X med modificerede skiver og PVD/DLC kasser er helt ok.
Jeg ser noget andeledes på det når talen falder på vintage Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)