Hej Mads-Jacob
Jeg vil lige høre dig, om det er Seiko Prospex versionen i titanium, som du er brændt varm på, eller om det er stål versionen med waffle dial og rød sekundviser tip ? Sidstnævnte er i øvrigt ikke en Prospex diver, blot for lige at slå det fast. Jeg har flere steder set dem annonceret som værende dette, men det er de altså ikke
Sidstnævnte er nogenlunde til at få fat i, og til omkring 1800 DKK i nylignende brugt stand.
Titanium Prospex Samurai´erne er samler objekter, som koster lidt over 3K for et brugt eksemplar i god stand.
Ingen af de to ovenstående modeller kommer i nærheden af Shogun modellen, hvad angår værk- og byggekvalitet, og Shogun´en vinder også stort på bærekomfort ifht Samurai modellerne. Titanium Samurai urene er dog også meget behagelige, men stål udgaverne er både tunge, høje og ikke til at styre på håndleddet, med mindre de sidder ret stramt

Shogun urene koster dog dobbelt så meget som Samurai urene, så prisen kan jo også være en faktor
Det skal måske også med, at Shogun modellen er ldit "forhadt" i Seiko kredse, da den symboliserer Seiko´s "up market" politik, og derfor er dobbelt så dyr som f.eks. en Sumo, selv om de på mange måder er sammenlignelige (de anvender f.eks. samme glas og pakninger). Jeg ville dog gerne give de ekstra penge for en Shogun ifht en Sumo, da Shogun´en er bygget af titanium, og har indeholdt Brightz og Diashield teknologier. Dvs, at uret ligner stål og er meget ridsefast. Om føje år, når en stål Seiko begynder at få ridser, vil en Shogun stadig se ny ud
Min orange Sammie:
Black Shogun
Et eksempel på den finish, som man får i en Shogun
Sumo finish´en er dog også helt i orden